חדשות בארץ

בעקבות הרג פעיל חיזבאללה: צה"ל מתגבר כוחות בצפון

בתום הערכת מצב, הוחלט בצה"ל לתגבר באופן נקודתי את הכוחות בפיקוד צפון, ולשלוח לגזרה גדוד חי"ר. בצה"ל הדגישו, כי השגרה נמשכת ואין שינוי בהנחיות לתושבים

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מתיחות בצפון: צה"ל הודיע הבוקר (חמישי), כי בתום הערכת מצב הוחלט על תגבור כוחות נקודתי בפיקוד צפון, במסגרתו יוקפץ לגזרה גדוד חי"ר של חטיבת גולני. ההחלטה התקבלה בעקבות האיומים של חיזבאללה להגיב על מותו של פעיל הארגון בתקיפה בתחילת השבוע באזור דמשק, המיוחסת לישראל. בצה"ל הדגישו, עם זאת, כי השגרה נמשכת ואין שינוי בהנחיות לתושבים.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו ביום שני בערב, כי סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו באזור דמשק כדי להדוף טילים ישראליים ששוגרו מאזור מג'ד אל-שמס ברמת בגולן. גורם צבאי סורי מסר, כי שבעה חיילים בצבא סוריה נפצעו במתקפה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, ייחס אף הוא את התקיפה לישראל, ודיווח על שבעה הרוגים – שני חיילי צבא סוריה וחמישה מאנשי המיליציות הפרו-איראניות. בהמשך מסר חיזבאללה, כי אחד מפעיליו – עלי כאמל מוחסן ג'וואד – נהרג בתקיפה.

על פי הדיווחים בסוריה, התקיפה כוונה נגד מוצבים ומחסני נשק של צבא סוריה והמיליציות המזוהות עם איראן, הממוקמים באזור אל-כיסווה, דרומית לדמשק, ובשדה התעופה הבין-לאומי של בירת סוריה. עוד דווח, כי גל תקיפות נוסף, זמן קצר לאחר מכן, כוון נגד יעדים בפרברי דמשק ובמחוז דרעא.

בעקבות מותו של פעיל חיזבאללה, פורסם מטעם ארגון הטרור סרטון איום, שהציג את ההכנות שעושה חוליית נ"ט לביצוע ירי. על פי דיווחים בלבנון, חיזבאללה העלה את הכוננות בשורותיו. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, איים בעבר כי כל פגיעה של ישראל באנשי הארגון בסוריה תגרור תגובה של חיזבאללה מלבנון.

תגיות:חיזבאללהסוריהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה