חדשות בריאות

למעלה מ-2,000 נדבקים ביממה האחרונה, מניין הנפטרים עלה ל-433

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד על 32,755, מתוכם 295 במצב קשה. מניין הנפטרים עלה ל-433

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:15)

מספר הנדבקים החדשים בקורונה שאובחנו אתמול (רביעי) חצה לראשונה את רף ה-2,000. על פי נתוני משרד הבריאות, 2,032 בני אדם אובחנו כחולים, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 8.3%.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים עומד כעת על 32,755. מספר החולים הקשים זינק ל-295, מתוכם 79 מונשמים. במהלך הלילה נפטרו שלושה חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-433. מפרוץ המגפה, אובחנו 56,748 בני אדם כנדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 23,560. 

מוקדם יותר הבוקר, דיווח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, כי ירושלים ממשיכה להוביל את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם נתון של 1,843 נדבקים מאומתים. בבני ברק התגלו בפרק זמן זה 1,069 מקרי הידבקות חדשים, בתל אביב 484, בבית שמש 431 ובביתר עילית 413.

בירת ישראל מובילה גם את רשימת החולים הפעילים. נכון לעכשיו, יש בה 4,904 חולים פעילים, בבני ברק 2,519, בתל אביב-יפו 2,059, בביתר עילית 1,145 ובאשדוד 1,139.

(דוח מרכז המידע)(דוח מרכז המידע)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הלילה על מינויו של פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה. ההודעה הרשמית על המינוי נמסרה זמן קצר לאחר שפרופ' גבי ברבש הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד. פרופ' גמזו (54) כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות בין השנים 2015-2010, ולאחר מכן מונה למנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. בתחילת משבר הקורונה, הקים גמזו את פרויקט "מגן אבות ואימהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מפני הנגיף.

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, לא עודכן מראש על מינויו של גמזו. מלשכתו נמסר, כי הוא שוחח עמו הבוקר ואיחל לו בהצלחה בתפקידו כפרויקטור הקורונה: "גנץ אמר לגמזו כי מערכת הביטחון כולה רתומה לסייע במאבק בקורונה, והשניים סיכמו להיפגש בהקדם".

שר הבריאות, שהודיע בתחילת החודש על כוונתו למנות "מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה", התנצל הבוקר בפני הציבור על העיכוב במינוי ואמר כי הוא לוקח עליו "חלק מהאחריות" לכך. בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, התייחס אדלשטיין לעובדה שגנץ לא עודכן על המינוי: "אני לא אחראי על עדכוני כלל השרים, עדכנתי בכך את ראש הממשלה. אם לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון, איתו הסליחה". על רקע המתיחות הגוברת בקואליציה, אמר השר כי הידרדרות לבחירות תהיה "מעשה נורא ומכה אנושה" למדינה: "יש רגעים שצריך לומר 'זה לא הזמן לכל המשחקים האלה'. במהלך השיחות הרבות שלנו בתקופה האחרונה, ראש הממשלה אף פעם לא אמר לי 'בוא נצא לבחירות'".

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה