חדשות בארץ

הנשיא לחברי הממשלה: "חדלו מהשיח על הקדמת הבחירות, התעשתו"

על רקע המתיחות הגוברת בקואליציה, הזהיר הנשיא ראובן ריבלין את חברי הממשלה מפני הקדמת הבחירות: "מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף"

ריבלין (צילום: פלאש 90)ריבלין (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (חמישי) למתיחות הגואה בקואליציה, ולחשש הגובר מפני הליכה חוזרת לקלפיות. בדברים שנשא במפגש הוקרה לעובדים הסוציאליים, בתום שביתתם, מתח ריבלין ביקורת חריפה על השותפים לממשלה: "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה! מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".

"אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות, השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה", הוסיף ריבלין. בפנותו לחברי הממשלה, אמר: "מכאן אני קורא לכולכם, אזרח ככל האזרחים, המדבר אליכם בשמם, המדבר אליכם מגרונם – התעשתו!".

"אזרחינו כולם זקוקים לכם ממוקדים, בהירים, פועלים לפתרון המשבר חסר התקדים אליו נקלעה מדינת ישראל והאנושות כולה", הצהיר הנשיא. "בידכם הדבר לעשותו – הוכיחו לנו זאת".

על רקע המשבר המחריף בין הליכוד וכחול לבן, אמר הבוקר השר זאב אלקין, בריאיון לכאן ב', כי מפלגתו אינה רוצה בבחירות. הוא הדגיש, עם זאת, כי "אם ההתנהלות תהיה כמו שהייתה אתמול, יכול להיות שלא תהיה אפשרות אחרת. כשחצי מחברי הממשלה מצביעים בניגוד לעמדת הממשלה – הממשלה לא יכולה לתפקד. אי אפשר להתנהל בסיטואציה הזו. הגענו עד לפי התהום, וצריך לעצור דקה לפני שיהיה מאוחר מדי".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, התבטא ברוח דומה. "החיבור הפוליטי בינינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי", כתב בטוויטר. "המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה, מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית. הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת – או ללכת לבחירות".

תגיות:הליכודראובן ריבליןכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה