חדשות בארץ

גנץ בפיקוד צפון: "לא מחפשים הסלמה מיותרת – נעמוד על האינטרסים שלנו"

על רקע המתיחות הגוברת בחזית הצפון, אמר שר הביטחון בני גנץ כי ישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלה: "מי שיבחן אותנו יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה, ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (ראשון) בפיקוד הצפון, וקיים הערכת מצב בה השתתפו הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי; מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם; ראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן; וראש אמ"ץ, אלוף אהרון חליווה.

בתום הערכת המצב, הבהיר גנץ כי "אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים. אנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו, שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

דבריו של גנץ נאמרו על רקע התקריות שהתרחשו בסוף השבוע בגבול הצפון, שכללו ירי משטח סוריה לעבר ישראל ומתקפת תגובה של חיל האוויר נגד מטרות של הצבא הסורי בדרום סוריה. "המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה, לא מבחינת התשתיות שלהם", ציין שר הביטחון. "אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה, שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן".

"מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו – יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה, ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש", הזהיר גנץ.

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו אף הוא למתיחות בצפון: "אנחנו פועלים לפי מדיניות עקבית, שלא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפוני שלנו", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל".

"לא ניתן שיערערו את ביטחוננו, ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו", הדגיש ראש הממשלה. "יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

תגיות:איראןלבנוןבני גנץסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה