חדשות יהדות

תשעה באב בצל הקורונה: בכותל המערבי נערכים

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, התפילות בכותל המערבי יתקיימו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה ברחבה הפתוחה, ולא תתאפשר כניסה של למעלה מ-1,000 איש לרחבה בו זמנית. הציבור מתבקש מהישמע להנחיות, ולשמור על המרחק של שני מטרים

  • ו' אב התש"פ
הכותל המערבי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)הכותל המערבי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

לקראת צום תשעה באב שיחול השבוע, בו צפויים להגיע רבים אל רחבת הכותל המערבי לציין את היום הקשה במקום המסמל ביותר את החורבן, נערכת הקרן למורשת הכותל המערבי לקליטתם של הבאים לקריאת מגילת איכה ואמירת קינות, וזאת בצל הקורונה.

התפילות ברחבת הכותל המערבי יתקיימו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה ברחבת הכותל הפתוחה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות, כך שהרחבה תוכל להכיל עד כ-1,000 איש בו זמנית, ולא עשרות אלפים כבשנה רגילה. הציבור מתבקש להישמע להנחיות ולשמור על המרחק הנדרש של שני מטרים בין אדם לאדם, גם מחוץ לכניסות לכותל, בכדי לשמור על בריאות הציבור.

בקרן למורשת הכותל המערבי, בשיתוף עם המשטרה, הוחלט כי לאור בואם של מתפללים רבים במקביל לתפילות מנחה וערבית לקראת צאת הצום, ואי היכולת לקלוט בו זמנית ציבור כה גדול, תוגבל הכניסה לפי כמות המתפללים. בשל כך, מומלץ להקדים להגיע לפני שעה זו, או כשעה לאחר צאת הצום.

כוחות הצלה יוצבו במשך כל היום ברחבת הכותל, כדי לסייע לכל מי שזקוק לעזרה. משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים, הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו. במשטרה מציינים, כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל המערבי.

בקרן מוסיפים ומדגישים, כי יש להימנע מהגעה ברכבים פרטיים. מומלץ להגיע לעיר העתיקה בתחבורה ציבורית.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', אמר: "ימים אלה, בצל הריחוק החברתי ומשבר כלכלי עמוק, מחייבים את כולנו להגביר את אהבת החינם, הערבות ההדדית והחיבור אל מורשת ומסורת ישראל".

תגיות:תשעה באבהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה