חדשות בארץ

לקראת תשעה באב: משרד הבריאות יגדיל את מספר המתפללים בבתי הכנסת

יו"ר ועדת הכספים קרא לציבור להמשיך ולשמור על הנחיות משרד הבריאות לבלימת ההתפשטות, אולם "דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת". משרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים

  • ו' אב התש"פ
ראשי יהדות התורה בפגישה עם אדלשטיין, בשנה שעברה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ראשי יהדות התורה בפגישה עם אדלשטיין, בשנה שעברה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראשי הסיעות החרדיות הודיעו אחר הצהריים (שני) כי סיכמו עם משרד הבריאות על מתווה לצמצום מגבלת ההתקהלויות בבתי הכנסת, זאת, ברקע צום תשעה באב שיחול בסוף השבוע. בפגישה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל משרדו פרופ' איתמר גרוטו נכחו השרים אריה דרעי (ש"ס), יעקב ליצמן (יהדות התורה) וחבר הכנסת משה גפני (דגל התורה). בתום הישיבה פרסמו השלושה הודעה משותפת שבה נאמר כי היא עסקה ב"נושאים ופתרונות להמשך שגשוג עולם התורה" וכן באשר לגיבוש נוהל לתפילות בבתי כנסת. "משרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים", נמסר.

יו"ר ש"ס אמר כי "ציבור בני התורה עוברים בתקופה הנוכחית משבר גדול, ולצערי, הנשירה גדולה. כולנו חייבים לפעול להשגת הסדר ובייחוד לקראת חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות - הימים החשובים ביותר מבחינת עולם התורה". עוד אמר כי האלוף (במיל') רוני נומה לקח לבקשתו את האחריות "להסדיר ולתכלל" את נושא פתיחת הלימודים מול ראשי הישיבות והכוללים.

ליצמן הוסיף: "לצד הצורך בזהירות יתירה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכול להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסיות ביום יום ולקראת ט באב. הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום. קיימנו ישיבה מיוחדת עם שר הבריאות אדלשטיין בנושא ואנו תקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתרון הנדרש".

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, קרא לציבור להמשיך ולשמור על הנחיות משרד הבריאות לבלימת ההתפשטות, אולם "דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת". לדבריו, הוא דרש להגדיל את מספר התלמידים בשיטת הקפסולות, "שאין חולק על כך שהצליח מעל למצופה, כדי שעולם התורה ימשיך ויפרח ביתר שאת לקראת זמן אלול הבעל"ט".

תגיות:בתי כנסתישיבותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה