חדשות בארץ

נתניהו: חיזבאללה משחק באש. גנץ: כל פעולה נגדית תביא לפעולה עוצמתית

בצהרה ביטחונית משותפת הזהירו ראש הממשלה ושר הביטחון את ממשלת לבנון בהשלכות שצפויות לבוא במקרה שחיזבאללה ימשיך לנסות לפגוע באזרחים ישראליים. נתניהו: "כל התקפה נגדנו תענה בעוצמה רבה". גנץ: "מי שיעז לבחון את עצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל"

נתניהו וגנץ בהצהרה, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו וגנץ בהצהרה, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסרו הערב (שני) הצהרה משותפת ראשונה, שעסקה בחילופי האש בין חיזבאללה לכוח צה"ל בגבול לבנון היום. השניים הבהירו לראשונה כי ישראל רואה בממשלת לבנון כאחראית לפעולות ארגון הטרור בשטחה בשל המדיניות המתפשרת כלפיו.

נתניהו אמר כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, "מסבך את לבנון בגלל איראן", וכי "הוא כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזאת". ראש הממשלה הדגיש כי "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית באזורנו. נסראללה מסבך את לבנון ואיראן". על התקרית אחר הצהריים באזור הר דב הוא אמר כי "חוליה של חיזבאללה חדרה היום לשטח ישראל, והיערכות טובה בשטח סיכלה את הניסיון".

"אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ולבנון נושאים באחריות לאירוע. חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש, כל התקפה נגדנו תענה בעוצמה רבה", הוסיף נתניהו. "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית באזורנו".

שר הביטחון אמר כי "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שהיה יכול לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה, בחייליה ובוודאי שבאזרחיה. לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש בשטחן".

גנץ הבהיר כי "מי שיעז לבחון את עצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור: צה"ל מוכן להגיב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש. קרוב או רחוק ככל שיהיה".

אחר הצהריים הודיע דובר צה"ל כי הסתיימו חילופי האש עם כוח של חיזבאללה בגבול הצפוני, בגיזרת הר דב. לפי הצבא, החיילים הצליחו "לשבש" פיגוע של 3-5 מחבלים שחצו את הגבול הבינלאומי בהר דב לעומק של מספר מטרים בודדים. "התצפיתנית ממרחב מוצבי הר דב זיהו את המחבלים ומאז הם נשלטו באש ובתצפית לאורך כל הזמן. פתחנו באש לשבש תכניתם והם נמלטו חזרה לשטח ללבנון". אין נפגעים בקרב הכוחות הישראלים, ואילו גורלם של המחבלים אינו ברור. בהודעת צה"ל הודגש כי "ימים מתוחים לפנינו", זאת, בצל האיומים ששיגר חיזבאללה בימים האחרונים בעקבות חיסול פעיל הארגון בפעולה בסוריה בשבוע שעבר שיוחסה לישראל.

תגיות:בני גנץחיזבאללהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה