חדשות בארץ

נתניהו בפיקוד צפון: "לא מציע למישהו לנסות את צה"ל"

בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים בפיקוד צפון, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ישראל ערוכה לכל תרחיש", וכי היא ממשיכה לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית של איראן באזור: "אנחנו נחושים להגן על עצמנו"

נתניהו בהערכת המצב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בהערכת המצב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב ביטחונית בפיקוד צפון, בעקבות התקרית אתמול בגבול עם לבנון, במהלכה סיכל צה"ל ניסיון פיגוע של חיזבאללה. בהערכת המצב השתתפו הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי; מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם; ראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן; ראש אגף מבצעים, אלוף אהרן חליוה; ובכירים נוספים.

"הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו", אמר נתניהו בתום הערכת המצב. "כל מה שמתרחש כרגע זה תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנון".

"אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו", הצהיר ראש הממשלה. הוא הוסיף כי התרשם ש"צה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי. אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו, ואני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת. ישראל ערוכה לכל תרחיש".

נתניהו, היום (וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, הגיב על התקרית הביטחונית אתמול בגבול עם ישראל. בציוץ טוויטר הוא האשים את ישראל ב"הסלמה צבאית מסוכנת" ובהפרת ריבונותה של לבנון, וטען כי היא פועלת "לשנות את כללי העימות" ומנסה לערוך שינויים במשימותיו של כוח יוניפי"ל. דיאב הביע חשש כי המתח בגבול יוביל להידרדרות, וקרא ל"זהירות בימים הקרובים".

בתום חילופי האש בגזרת הר דב, שהחלו אתמול בשעות אחר הצהריים, מסר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, כי סוכל ניסיון פיגוע של חיזבאללה. החוליה, שמנתה בין שלושה לחמישה מחבלים, חדרה מספר מטרים מעבר לקו הכחול, לתוך שטחה של ישראל. זילברמן הדגיש כי חדירת החוליה זוהתה, וכי "המחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע".

הכוחות פתחו באש לעבר המחבלים, שכללה ירי מנשק קל, מקלעים, טנקים וארטילריה. החוליה נמלטה לשטח לבנון, ולא ידוע על נפגעים. דובר צה"ל הכחיש את הדיווחים בלבנון, לפיהם חיזבאללה ביצע ירי נ"ט. הוא הבהיר, כי "כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה".

תגיות:איראןחיזבאללהצה"לפיקוד צפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה