חדשות בארץ

יפעת שאשא ביטון תודח מראשות ועדת הקורונה

במכתב שהעביר זוהר לשאשא ביטון נטען כי ההדחה שלה באה "על רקע התנהלותך היעדרותך מהצבעות מחייבות במליאה בניגוד לכללי המשמעת הקואליציונית". אולם, מבין שאר ראשי הוועדות שספגו עונשים בשל היעדרותם מהמליאה, היא היחידה שהודחה גם מראשות וועדה

שאשא-ביטון (צילום: פלאש 90)שאשא-ביטון (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע הערב (שלישי) לחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (הליכוד) כי הוחלט להדיח אותה מראשות ועדת הקורונה. זאת, אחרי שבליכוד חזרו בהם מההחלטה להדיח אותה לפני כשבועיים, בעקבות הצבעתה נגד עמדת הממשלה בסוגיית פתיחת חדרי הכושר והבריכות הציבוריות. עם זאת, ההדחה טעונה אישור ועדת הכנסת וכן כינוס ועדת הקורונה לשם החלפתה ביו"ר אחר.

המהלך בא במסגרת עונשים לחברי כנסת ושרים בליכוד בעקבות המרד שביצעו בהצבעה על החוק שאוסר טיפולי המרה ו"הפרות קואליציוניות" אחרות. לפי החלטת זוהר, שהתקבלה בתיאום עם  ראש הממשלה בנימין נתניהו, שישה חברי כנסת לא יורשו להגיש הצעות חוק עד סוף המושב הנוכחי, בהם שאשא ביטון (נוסף להדחתה מוועדת הקורונה), שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, עוזי דיין ואבי דיכטר. מיכל שיר, שגם הצביעה נגד הקואליציה באותו חוק, קיבלה שני עונשים: לא תוכל לקדם חקיקה וגם הצעות לסדר עד סוף המושב.

גם שרים שנעדרו מהמליאה בהצבעות חשובות ייענשו, וייאלצו לעשות ביניהם תורנויות במליאה שבהן יישבו ויאזינו לנאומי האופוזיציה ויידרשו גם להשיב להם בעת הצורך. השרים שנענשו הם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שהצביע בעד החוק מעורר המחלוקת, שר האוצר ישראל כץ שתועד פומבית מתעמת עם זוהר, שר החינוך יואב גלנט והשרים אופיר אקוניס ואלי כהן.

במכתב שהעביר זוהר לשאשא ביטון נטען כי ההדחה שלה באה "על רקע התנהלותך היעדרותך מהצבעות מחייבות במליאה בניגוד לכללי המשמעת הקואליציונית". אולם, מבין שאר ראשי הוועדות שספגו עונשים בשל היעדרותם מהמליאה, היא היחידה שהודחה גם מראשות וועדה.

ח"כ שלמה קרעי אמר בעקבות העונש שקיבל כי זוהר פועל "באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית 'נטו מיקי זוהר'. שלושת הכ"פים: הכוח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צ'- צניעות לא תזיק לו. הוא מפלג את סיעת הליכוד, פוגע בה ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי". ח"כ איילת שקד (ימינה) התייחסה להדחתה של שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה: "בקואליציה הרעה הזו, עד שסוף סוף מישהי עושה עבודה טובה למען הציבור ובלי פאניקה - מדיחים אותה. אצלנו מעריכים נשים חזקות".

בפעם הראשונה שניסה זוהר לקדם את ההדחה של שאשא ביטון מוועדת הקורונה פנה מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, ליו"ר המפלגה נתניהו בטענה כי ההחלטה על הדחתה התקבלה בחוסר סמכות, בניגוד לחוקת המפלגה, "ותוך רמיסה של כללי המינהל התקין והיסודות הדמוקרטיים הפנימיים במפלגה".

במכתב ששיגר לנתניהו כתב גלילי כי ההחלטה על החלפתה של שאשא-ביטון יכולה להתקבל רק בהצבעה של סיעת הליכוד, ולא על ידי יו"ר הקואליציה ללא התייעצות סיעתית. הוא הבהיר כי הואיל ומפלגת הליכוד, לרבות סיעתה בכנסת, מושתת על יסודות דמוקרטיים, "קשה לקבל השתה של סנקציה על חבר הסיעה בגין הפעלת שיקול דעתו ומימוש תפקידו כחבר בוועדה שתפקידה האפריורי הוא לפקח על החלטות הממשלה, אפילו אם המפלגה היא זו המרכיבה את אותה ממשלה".

תגיות:יפעת שאשא ביטוןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה