חדשות בריאות

בצל הקורונה: פועלים ערבים הורסים משפחות יהודיות

תופעת לוואי מחרידה של הקורונה שלא ציפינו לה: פועלים ערבים ב"מסע ציד" בשכונות החרדיות בהן הם עובדים

  • ח' אב התש"פ
(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

לא מעט פועלים ערבים מגיעים מיהודה ושומרון לאזורים רבים בארץ על מנת לעבודת בעבודות של בנייה ושיפוץ לסוגיהן. אלא שכעת, בצלה של תקופת הקורונה, הימצאותם של הפועלים הללו בשכונות חרדיות גוררת אחריה תופעה חמורה, אשר מסכנת בתים חרדיים רבים.

בתקופה זו, נאסר על הפועלים המגיעים מיהודה ושומרון לחזור לבתיהם בערב, כאשר הם מסיימים את עבודתם. הפועלים נותרים, אם כך, לישון בתוך תחומי הערים החרדיות. אם בכך היה מסתכם העניין – ניחא, אבל עדויות רבות מראות כי השהות הארוכה של הפועלים בתוך השכונות החרדיות מנוצלת על ידם כדי לפגוע במשפחות בסביבתם, ובשלימות הבית היהודי בכלל.

ישנן משפחות לא מעטות שמנצלות את התקופה ואת השהות הארוכה בבית הנגזרת ממנה, על מנת לבצע דברים שנדחו בעבר – כמו שיפוצים. באתר "כיכר השבת" פורסמו עדויות של משפחות שאכן עשו זאת, אך נתקלו בתופעות חמורות. רחל מביתר עילית ספרה שבשל שהותה בבית, החליטו היא ובעלה לבצע את השיפוץ שתכננו. היא ספרה שהפועלים שהגיעו לעבוד בביתה העירו לה הערות שאינן מתאימות לאישה חרדית, וכי מאז שנאסר עליהם לצאת מן העיר בסוף יום העבודה, הפכו ההצקות לבתי נסבלות. היא תיארה כי מטרתם הבלעדית של אותם פועלים היא להציק לנשים חרדיות, והביעה חשש מכך שהם מציקים גם לנשים חרדיות, ומי יודע אם לא הצליחו במזימתם.

גם ממודיעין עילית מגיעות עדויות על מקרים מזעזעים שהגיעו עד לרבני העיר, ומסכנים את שלמותן של משפחות לא מעטות. לא מדובר במשפחות בעייתיות, שנמצאות תמיד בסיכון מוגבר – אלא במשפחות נורמטיביות ואף מהאליטה של הציבור, שנמצאות כעת במצב של סכנה, פשוטו כמשמעו. רבני הערים דנים בימים אלה במקרים שעלולים להביא לפירוק של משפחות, ובמקרים אחרים מצויות נשים בסבך של איומים מצדם של קבלנים או פועלים ערביים איתם הסתבכו.

נראה כי התופעה הנוראה הזו מתפשטת בעיקר באזורים כמו עמנואל, מודיעין עילית, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבני ברק. העובדה שהפועלים נמצאים בערים החרדיות גם בשעות הערב, מאפשרת להם להעביר שעות רבות ב"ציד".

אנשי "יד לאחים" מזכירים כי אחת הסיבות להצלחתם של אותם פועלים היא העובדה שמדובר כעת בתקופת לחץ, וכי במשפחות רבות שוכחים לתת את הדעת על הטיפוח של שלום הבית. הפועלים יודעים להחמיא ולמשוך אליהם תשומת לב, וכידוע, "אין אפוטרופוס לעריות", ולעיתים תשומת לב ממוקדת או מילה אחת שהגיע בדיוק בזמן ה"נכון", עלולה להחריב בתים. בימים אלה, אם כן, יותר מתמיד, חשוב לשים לב לתופעה, להישמר עוד יותר מתמיד, ובמקביל – לזכור לטפח את הבית היהודי ואת שלום הבית, כדי לא להגיע חלילה למצבים חמורים.

תגיות:פועליםחרדיםערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה