חדשות בארץ

יחידת הסייבר המשטרתית תבדוק את הפוסט המזויף נגד נתניהו

הודעת המשטרה על חקירת הפוסט מגיע לאחר שזמן קצר קודם תקף נתניהו את  ערוץ 12, שעובדיו "בוחרים להמשיך במסע של פילוג ופייק ניוז", ורומזים לכאורה כי נתניהו ואנשיו עומדים מאחורי הפרופיל השקרי. לטענתו, הערוץ "מטייח את ההסתה לרצח ראש הממשלה מצד השמאל הקיצוני, ומנסה להדביק לו פייק אחריות לאלימות בהפגנות השמאל"

נתניהו, השבוע (צילום: דוד כהן, פלאש 90)נתניהו, השבוע (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

יחידת הסייבר בלהב 433 הודיעה היום (חמישי) כי פתחה בבדיקה לחשיפת זהותו של בעל הפרופיל הפיקטיבי בפייסבוק שקרא לכאורה לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, אחרי שברשת החברתית הודיעו כי המשתמש, שכונה בפרופיל "דנה רון", מזויף, והוא נמחק.

אמש פרסם נתניהו פוסט בפייסבוק שבו כתבה לכאורה אישה בשם דנה רון כי "את ביבי צריך להוריד רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". נתניהו אמר כי מדובר ב"איום הסתה שקורא לרצוח אותי". מפייסבוק נמסר בתגובה כי הצוותים הגלובליים של החברה ערכו בדיקה ומצאו כי הפרופיל מזויף, ועל כן הוסר לאלתר. עוד נמסר כי התגובה עצמה מפרה את המדיניות של פייסבוק, בשל הקריאה לאלימות, ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה.

הציוץ של נתניהו הציוץ של נתניהו

הודעת המשטרה על חקירת הפוסט מגיע לאחר שזמן קצר קודם תקף נתניהו את  ערוץ 12, שעובדיו "בוחרים להמשיך במסע של פילוג ופייק ניוז", ורומזים לכאורה כי נתניהו ואנשיו עומדים מאחורי הפרופיל השקרי. לטענתו, הערוץ "מטייח את ההסתה לרצח ראש הממשלה מצד השמאל הקיצוני, ומנסה להדביק לו פייק אחריות לאלימות בהפגנות השמאל".

"אתמול העלילו בחדשות 12 שראש הממשלה עומד מאחורי קבוצת בריונים שתקפה בתל אביב. היום נחשף השקר כשהתברר שמדובר בכלל בקטטה בין אוהדי כדורגל יריבים. היום הוסיפו עלילה חדשה, כאילו ראש הממשלה עומד מאחורי פוסט שקורא לרצוח את ראש הממשלה. אנו דורשים מיחדת הסייבר של המשטרה לחשוף מייד מי עומד מאחורי הפוסט הזה. גם השקר הזה יתברר במהרה, כי במשך תקופה ארוכה התלוננו אנשי ימין על הפרופיל המסית 'דנה רון"', הוסיף נתניהו.

הפעיל החברתי יוסי דורפמן פרסם היום בחשבון הטוויטר שלו את ממצאי הבדיקה שהתחקתה אחר החשבון שהסית נגד ראש הממשלה: "אז הלכתי ובדקתי עוד כמה פרטים על Dana Ron, שהשם שלה היה נראה לי גנרי מדי. מתברר שבלינק הפרופיל שלה מופיע בכלל שם אחר, עוד יותר גנרי: Dana Levi. למי שלא בקיא בתחום הזה בדיגיטל, דמויות פיקטיביות כאלה מכונות אווטאר. משתמשים בהן כדי לזייף מציאות". כמו כן, הפרופיל לא כלל תמונה, ויש לו מעט מאוד חברים שרובם הם תומכי נתניהו. "האם זהו תרגיל 'דגל כוזב' שבו מסווים פעילות כדי להאשים צד אחר?", תהה דורפמן בשרשור בטוויטר שזכה לתהודה רבה ברשת החברתית.

לפי דורפמן, "אם יש כאן איום ברצח - שב"כ חייב להתערב ולגלות לציבור מי מפעיל את הפרופיל. נראה מה יתגלה - איום ברצח או שימוש פוליטי של נתניהו באיום ברצח, באמצעות זיוף נתונים. זה חייב להיחקר".

בתנועה לאיכות השלטון פנו בעקבות החשיפה למשטרה ודרשו לפתוח בחקירה שתחשוף מי האדם שעומד מאחורי החשבון. בתנועה הסבירו כי "גם אם מדובר בפרופיל פיקטיבי, מאחוריו עומד אדם אמיתי שאיים במפורש ברצח של ראש ממשלה" ואמרו כי "יש לחקור מיהו מפעיל הפרופיל שכתב את הדברים".

תגיות:להב 433

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה