חדשות בארץ

גורם בצה"ל לאל ג'זירה: אין כוונה להנחית מכת מנע על חיזבאללה

הגורם הזהיר את חיזבאללה כי ישראל תגיב "בתקיפות" לכל מתקפה מצדו וכי "מתקנים של ממשלת לבנון יהיו בבנק המטרות שלנו". עם זאת, ישראל ממקדת את תשומת הלב על מניעת ההתבססות האיראנית בסוריה, ולא תמהר לחתור לעימות עם ארגון חיזבאללה

כוחות צה"ל בגבול לבנון, בשבוע שעבר (צילום: David Cohen/Flash90)כוחות צה"ל בגבול לבנון, בשבוע שעבר (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

גורם בצה"ל אמר היום (ראשון) לערוץ אל ג'זירה כי ישראל ממקדת את תשומת הלב על מניעת ההתבססות האיראנית בסוריה, ולא תמהר לחתור לעימות עם ארגון חיזבאללה. זאת, אחרי שבשבוע שעבר נרשמו חילופי אש בין כוח חיזבאללה לבין צה"ל, שעל פי הפרסומים העדיף להבריח את הלוחמים חזרה ללבנון ולא להביא לקורבנות בנפש. עם זאת, הגורם הזהיר את חיזבאללה, שחוסה תחת ממשלת לבנון, כי ישראל תגיב "בתקיפות" לכל מתקפה של ארגון הטרור השיעי וכי "מתקנים של ממשלת לבנון יהיו בבנק המטרות שלנו". לדבריו, לישראל אין כוונה להנחית מכת מנע על חיזבאללה או על המדינה הלבנונית, אולם הכוננות בגבול לבנון תימשך כל עוד יהיה צורך בכך.

זירת האירועזירת האירוע

ביום שני, שעות לאחר שנאלצו לגדוע את ישיבות הסיעה הנפרדות לשם התייעצות ביטחונית בהולה בקריה בתל אביב, יצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה משותפת ראשונה. השניים הבהירו לראשונה כי ישראל רואה בממשלת לבנון כאחראית לפעולות ארגון הטרור בשטחה בשל המדיניות המתפשרת כלפיו. נתניהו אמר כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, "מסבך את לבנון בגלל איראן", וכי "הוא כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזאת". ראש הממשלה הדגיש כי "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית באזורנו. נסראללה מסבך את לבנון ואיראן".

גנץ הבהיר כי "מי שיעז לבחון את עצמתו של צה"ל יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור: צה"ל מוכן להגיב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש. קרוב או רחוק ככל שיהיה".

מתחקיר התקרית בהר דב עולה כי חוליית חיזבאללה הגיעה עד למרחק של כ-50 מטרים ממוצב צה"ל, אולם נמלטה מן המקום מיד לאחר שנפתחה לעברה אש. באירוע לא נרשמו נפגעים בשני הצדדים, והערכות הן שישראל לא רצתה להביא לקורבנות בנפש כדי לא להוביל להסלמה נוספת שתבוא כנקמה על מותם.

מקורות במערכת הביטחון אמרו כי המתיחות בצפון עדיין בעיצומה וכי קיימת סבירות גבוהה לניסיון נוסף של חיזבאללה לפעול במהלך השבועות הקרובים, כנקמה על מות אחד מלוחמיו בהפצצה בדמשק בשבוע שעבר שיוחסה לישראל. על רקע זה תגבר צה"ל ביום שלישי פעם נוספת את הכוחות הפרוסים לאורך גבול לבנון, בפעם השנייה תוך יומיים, שכלל יחידות מיוחדות, כוחות ממערך האש ויחידות מודיעין.

תגיות:חיזבאללהלבנוןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה