חדשות בארץ

ש"ס ויהדות התורה לא יתמכו בפסקת ההתגברות: "מחויבים לשלמות הקואליציה"

למרות הקו החדש מצד הסיעות החרדיות, לפני כשבועיים הודיע יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, ליו"ר הכנסת יריב לוין כי יביא להצבעה בקריאה טרומית את פסקת ההתגברות על פסיקות בג"ץ, בעקבות אישור הצעת חוק האוסרת על טיפולי המרה. גם מש"ס נמסר אז כי חברי הרשימה לא יתייצבו להצבעות במליאה עד להודעה חדשה, בעקבות מה שהם הגדירו "התנהלות הליכוד"

גפני ודרעי בכנסת, ב-2018 (צילום: פלאש 90)גפני ודרעי בכנסת, ב-2018 (צילום: פלאש 90)
אא

סיעות ש"ס ויהדות התורה הודיעו היום (ראשון) כי לא יתמכו בהצעת חוק פסקת ההתגברות, שאמורה להעלות ביום רביעי להצבעה טרומית בכנסת. בהודעה המשותפת של השתיים נאמר כי הם "מחויבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות", ופועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה.

על פי הצעת החוק של ח"כ איילת שקד (ימינה), רק הרכב של 11 שופטים לפחות יהיה מוסמך לבטל חוק שעבר בכנסת, וזהו רק אם הושג רוב של שני שלישים לפחות. לכנסת תהיה אפשרות לחוקק מחדש חוק שנפסל ברוב של 61 חברי כנסת, ותוקפו יהיה למשך חמש שנים, אך יהיה ניתן לחוקק אותו לתקופות דומות מחדש. שקד אמרה כי החוק מהווה "הזדמנות מיוחדת" לחברי הכנסת מגוש הימין "להפסיק להתבכיין" וכן "לעצור את הפיראטיות השיפוטית". היא הוסיפה כי "‏ברביעי הקרוב תעלה להצבעה הצעת החוק שהגשתי, שמעגנת את פסקת ההתגברות ומסדירה את מערכת היחסים בין הרשויות. ‏הם יבואו להצביע או ימשיכו להתבכיין"?

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל הודיעו על התנגדותם להצעה, שאמורה להביך את אחת משתי הסיעות הגדולות: כחול לבן שהתחייבה שלא לקדם חוקים או מהלכים שיביאו לפגיעה במערכת המשפט, וגם כלפי הליכוד שהתחייבה למפלגות החרדיות לקדם חקיקה שתגביל את עצמאותו של בג"ץ. הנדל, שכינה את המהלך "הטרלה שתביא לבחירות", הבהיר כי "בזמן משבר כלכלי עם מיליון מובטלים – צריך להתעסק בזה".

למרות הקו החדש מצד הסיעות החרדיות, לפני כשבועיים הודיע יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, ליו"ר הכנסת יריב לוין כי יביא להצבעה בקריאה טרומית את פסקת ההתגברות על פסיקות בג"ץ וכן הצעת חוק שתאפשר לבתי חולים לאסור על הכנסת חמץ לשטחם בפסח, בניגוד לפסיקת בג"ץ בנושא. גפני הוסיף כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו". זאת, כמחאה נגד אישור החוק בקריאה טרומית שאוסר על טיפולי המרה ללהט"ב. מיהדות התורה נמסר לאחר אישור החוק כי חברי הסיעה יקדמו מעתה חוקים בנושאי דת ומדינה, "אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלותם בהסכמה".

ביהדות התורה האשימו אז את הליכוד, ולאחר ההצבעה מסרו כי החוק שעבר "פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני" וכי חברי הסיעה "מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפי חברי כחול לבן וממחויבויות קואליציוניות". לפי ההודעה, תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן, ובעקבות כך הוחלט במפלגה לעצור "מרגע זה" כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקראו לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להצטרף." אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפרצה בחומות היהדות", נמסר. גם בש"ס מחו על אישור ההצעה והודיעו כי חברי הרשימה לא יתייצבו להצבעות במליאה עד להודעה חדשה, בעקבות מה שהם הגדירו "התנהלות הליכוד".

תגיות:פסקת התגברותש"סיהדות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה