שידוכים וחיפוש זוגיות

לראות מציאות אחרת, ואת המציאות – אחרת

האם יכול להיות שמה שאני מכיר כמציאות בזוגיות שלי הוא רק זווית מסוימת במציאות הכוללת? האם יכול להיות שאפשר לראות את הדברים אחרת?

  • י"ג אב התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד הדברים שחוזרים על עצמם בראיונות עם אנשים שהצליחו להגשים את חלומותיהם בתחומים שונים, הוא העובדה שהם טוענים שהם לא ראו את המציאות כפי שאחרים ראו אותה.

למה הכוונה? אנשים כאלה טוענים שבעוד שכל הסביבה אמרה לדוגמה שאי אפשר לעשות דבר מסוים, הם דווקא ראו דרך לעשות את הדבר הבלתי אפשרי לכאורה. הם פשוט לא ראו אותו כמכשול, אלא כאתגר.

גם בחיפוש אחרי הזוגיות – גם אם הדבר נראה לי בלתי אפשרי, אני צריך להאמין שזאת הפרשנות שלי והחוויה שלי עד כה, ושהשם יתברך יכול להראות לי מציאות אחרת לגמרי.

עלי להאמין שמה שאני מגדיר כמציאות, מה שאני רואה לנגד עיני, הוא רק פרשנות למציאות. זה יכול להיות ממש מקומם! מה פשר הדבר? הכוונה היא שאני לא יודע את המציאות האמיתית, והרבדים הגלויים לעיני הם רק חלק מהמכלול. אם אני מוכן לתת מקום לכך שאני לא יודע, אני יכול לפתוח בכל תחום בחיים שלי פתח לשפע אדיר ואינסוף אפשרויות.

ניקח לרגע דוגמה מעולם העסקים. רבים האנשים שהאמינו שאין מה לעשות, וכבר המציאו את הכול. בדרך כלל אנשים אלה לא הצליחו לפרוץ ולהצליח בעסקים, ואילו מי שלא קיבל את המציאות כנתון מוחלט, ותמיד חיפש דרך לחדש ולפרוץ אותה - מצליח לחדש ולהתחדש. מה שאחד מגדיר כמציאות סטטית, השני מגדיר ככר אפשרויות פורה ובלתי מוגבל.

בזוגיות זה חשוב מאוד. אנחנו חיים ביחד כבר זמן מה, ולכן אנחנו מאמינים שהמציאות שאנחנו מכירים היא המציאות היחידה האפשרית. משפטים כמו ״היא לא יכולה להשתנות״ או ״אנחנו נשואים כבר עשרים שנה ותמיד הוא היה ככה״ הם מציאות מוכרת בבתים רבים. אבל האם יש אפשרות לראות את המציאות אחרת? אולי עצם העובדה שאני מכריז הכרזות וחושב שאני יודע מהי המציאות האובייקטיבית והאמיתית, בעצם מעכבת אותי מלפגוש מציאות עמוקה יותר?

נקודה להתבוננות: האם יכול להיות שמה שאני מכיר כמציאות בזוגיות שלי הוא רק זווית מסוימת במציאות הכוללת? האם יכול להיות שאפשר לראות את הדברים אחרת?

דמיינו לרגע איך יכולה להיות המציאות הזוגית שלכם. מה מונע אתכם מלהגיע לכך?

אפשר לראות תפיסה דומה אצל מי שמחפש או מחפשת קשר. בחורה נפגשת עם עוד בחור ועוד אחד, ובשלב מסוים הייאוש קונה מקום בלבה. אין סיכוי, כך היא מסבירה לעצמה. אולי יש משהו שהיא לא רואה? אולי יש כאן מנגנון אוטומטי שמפעיל אותה, ובכך שהיא מסרבת להכיר בו היא חוסמת את עצמה מלהגיע לקשר המיוחל? אולי היא תוכל להכיר מישהו מכיוון שונה לחלוטין מזה שניסתה עד כה? יכול להיות שאוטומטית יתעורר בתוכנו קול מתנגד. לא, לא, עשיתי הכול וניסיתי הכול. אין מה לחדש לי... האומנם? רק בחינה מחדש, אפילו אם לא נעשה כלום בנידון, יכולה להעניק לנו פרספקטיבה חדשה, נקודת ראייה שלא חשבנו עליה עד כה.

מכרה שלי ושל אשתי הגיעה מבית שמרני מאוד, אבל הייתה בעלת אופי יצירתי וצבעוני מאוד. כל הבחורים שהציעו לה מהרקע שבו גדלה והתחנכה לא מצאו חן בעיניה, וכך היא העבירה שנים במפחי נפש חוזרים ונשנים של תקווה ואכזבה. לבסוף הציעה לה חברה בחור מקסים מרקע שונה ממנה. מובן שבהתחלה היה לה קשה אפילו לשמוע על כך, אבל בהמשך היא יצאה איתו והוא אפילו מצא חן בעיניה מאוד. אחרי חודשים רבים של התלבטות אם תוכל לבנות בית במודל שונה מזה שהתחנכה עליו, היא החליטה לקפוץ למים, וכיום הם נשואים באושר רב וחובקים שלושה ילדים מקסימים.

מתוך ספרו של רן ובר, "בודאי ישנה אהבה". לרכישה באתר הידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:שידוכיםזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה