חדשות בארץ

בפעם השנייה בתוך יומיים: בן 17 טבע למוות בחיפה

הנער שהה במקום במסגרת בילוי עם חבריו, שדיווחו אמש על היעדרותו למשטרה. הכוחות החלו בסריקות לאורך הלילה בסיוע מסוק משטרתי לאורך קו החוף, ויחד עם כוחות ההצלה, השיטור הימי ויחידת הג'יפים המשטרתית הוא אותר הבוקר ללא רוח חיים

( צילום: דוברות מד"א)( צילום: דוברות מד"א)
אא

נקבע מותו של בן 17 שטבע אמש (שני) למוות בחוף דדו (כאמל) בחיפה. הנער שהה במקום במסגרת בילוי עם חבריו, שדיווחו על היעדרותו למשטרה. הכוחות החלו בסריקות לאורך הלילה בסיוע מסוק משטרתי לאורך קו החוף, ויחד עם כוחות ההצלה, השיטור הימי ויחידת הג'יפים המשטרתית הוא אותר הבוקר ללא רוח חיים.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות טביעתו וגופתו הועברה להמשך הליך זיהוי במכון לרפואה משפטית. "כשהגענו לחוף, חברנו לכוחות המשטרה שמשו מהים צעיר כבן 17 מחוסר הכרה", סיפר נתנאל פרץ, פרמדיק מד"א. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

האירוע האחרון מצטרף לשורה של מקרי טביעות בקרב בני נוער. אתמול טבע נער בן 15 בחוף לא מוכרז במעגן מיכאל, וצוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה במהלכן פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה. הנער, תושב מגדל העמק, בילה בחוף עם משפחתו בעת שהחליט להיכנס למים עם אחותו בת ה-18. כעבור זמן החלו השניים לגלות סימני מצוקה, אולם בעוד שהאחות הצליחה לצאת מהמים, אחיה הצעיר נסחף ואביו זינק למים בניסיון לחלצו. האחות פונתה לבית החולים במצב קל.

קודם לכן טבע למוות ילד בן 7 בחוף דוגית שבכינרת. הוא נמשה מהמים במצב אנוש וצוותי מד"א פינו אותו לבית החולים פוריה תוך כדי פעולות החייאה, ושעות ספורות לאחר מכן נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה.

משפחתו של הילד, תושב מזרח ירושלים, דיווחה לשירותי ההצלה בשעה 03:56 כי הוא נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן שבע מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, כשבני המשפחה ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות, בתדרוך טלפוני ממוקד 101 של מד"א", סיפרו הפרמדיק טארק הייב וחובשת בכירה איבון פריימן לוין. "סיפרו לנו שמשו אותו מהכנרת לאחר ששהה מתחת למים ככל הנראה מספר דקות ואחיו הבחין בו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שנמשכו כל הדרך לבית החולים".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2015 טבעו למוות 111 ילדים. מתחילת 2020 טבעו למוות שבעה ילדים. לדברי אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים. "לימודי שחייה מצילים חיים ומאפשרים לילדים להתמודד טוב יותר במצבים מסכני חיים. אנו מתריעים בפני ההורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - בחופים לא נכנסים למים בלי שירותי הצלה פעילים", אמרה.

תגיות:טביעהחיפהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה