מעניין

תיעוד מסעיר ויוצא דופן: כרישה תקפה והטביעה למוות, לוויתן חולה

חוקרים שעסקו בצילום סרט עבור נשיונל ג'אוגרפיק נותרו בהלם לאחר שבמצלמותיהם תועדו רגעי האימה בהם כרישה תקפה באלימות לוויתן חולה, והטביעה אותו במצולות

  • י"ג אב התש"פ
אא

חוקרים שעסקו בצילום סרט עבור נשיונל ג'אוגרפיק נותרו בהלם לאחר שבמצלמותיהם תועדו רגעי האימה בהם כרישה תקפה באלימות לוויתן חולה, והטביעה אותו במצולות. 

"לעולם לא היינו עדים למחזה כזה קודם לכן, ולא שמענו על דבר כזה שקרה", אומרים החוקרים. 

בצילומים, שצולמו לפני כחודשיים מול חופי דרום אפריקה, נראית הכרישה בת ה-14 תוקפת לוויתן במצב בריאותי לקוי שהשתתף במחקר שנערך בשנת 2013 על ידי הביולוג הימי ראיין ג'ונסון. ג'ונסון, שהיה חלק מצוות החוקרים שהיו עדים לתקיפה המצערת סיפר כי "התקיפה נמשכה 50 דקות, שבסופן הלוויתן נכנע ומת. זה היה עצוב לראות את זה".

הצילומים המדהימים (אם כי המעט מטרידים) פורסמו בסרטון תיעודי של נשיונל ג'יאוגרפיק שהוקרן במהלך חודש יולי השנה. "אחרי שצילמנו את התמונות הללו, הבנו שלמעשה לא היו במהלך ההיסטוריה מקרים זהים. זה התיעוד הראשון אי פעם על כריש שתוקף ומטביע לוויתן חי", אומר ג'ונסון. 

עוד הוסיף החוקר ואמר כי לכרישים יש אסטרטגיה שלימה באופן ההתקפה שלו: "בהתחלה הוא מנתק עורק או וריד בזנב של היריב שלו שזהו האזור הפגיע ביותר שלו, ורק אז גורר אותו אל מתחת למים ומטביע אותו. פשוט מרתק שאנחנו חיים על כוכב לכת שעוד יכול להפתיע אותנו עם מפגש בסדר גודל כזה", הוא מסכם. 

תגיות:חולהתקיפהלוויתןאלימותים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה