חדשות בריאות

מגפת הקורונה | בת 30 בהיריון מתקדם ללא מחלות רקע מורדמת ומונשמת

האישה הגיעה לבית החולים לפני עשרה ימים, לאחר שסבלה מקוצר נשימה בשל הנגיף. מצבה הידרדר בתוך 48 שעות, וביום ראשון שעבר הוחלט להעביר אותה למחלקת טיפול נמרץ. בבית החולים מעריכים כי לא נגרם נזק לעובר שברחמה

מחלקת הקורונה באיכילוב, בחודש שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)מחלקת הקורונה באיכילוב, בחודש שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

חולת קורונה בשנות ה-30 לחייה, המצויה בשבוע ה-29 להריונה, מאושפזת מזה כשבוע בבית החולים איכילוב כשהיא מורדמת ומונשמת. האישה, ללא מחלות רקע, הגיעה לבית החולים לפני עשרה ימים, לאחר שסבלה מקוצר נשימה בשל הנגיף. מצבה הידרדר בתוך 48 שעות, וביום ראשון שעבר הוחלט להעביר אותה למחלקת טיפול נמרץ. אתמול (שני) דווח ב'הארץ', מפי מקורות בבית החולים, כי חל שיפור במצבה וייתכן שבקרוב ניתן יהיה לגמול אותה ממכונת ההנשמה. בנוסף, הערכות שמתבססות על בדיקות הראו כי לא נגרם נזק לעובר שברחמה.

לדברי פרופ' יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס ליולדות ולנשים באיכילוב, "הניטור העוברי תקין, מצבה משתפר ונראה שהיא לקראת הפסקת התמיכה הנשימתית". עוד אמר כי "ממה שאנחנו רואים, רמת החמצון אצל העובר תקינה והוא ממשיך להתפתח באופן תקין. הוא יעבור עוד הרבה בדיקות והערכות. ממה שאנחנו יודעים מהספרות הרפואית, גם הנשמה ממושכת לא פוגעת בעוברים שרמת החמצן בדמם תקינה".

עד כה אובחנו בקורונה כ-770 נשים הרות, רובן במצב קל. על פי נתוני משרד הבריאות, רק חמש מהן הידרדרו למצב קשה. סקירה שפרסם באחרונה משרד הבריאות מראה שהעברת הנגיף מהאם לעובר נדירה עד אפסית, ובישראל ידוע על כ-100 חולות קורונה שילדו במהלך המחלה. למעט ילוד אחד שסבל מקשיי נשימה, כולם נולדו במועד ובמצב טוב.

פרופ' יוגב אמר כי עד לאחרונה הייתה סברה שהתבססה על מחקרים ראשוניים כי הנגיף בקרב נשים הרות לא מסכן את האישה יותר לעומת חולה שאינה בהריון. בנוסף, מחקר אמריקאי מצא סיכון גדול יותר לאשפוז בטיפול נמרץ, אבל לא עלייה בשיעורי התמותה. לדבריו, "אנחנו גם יודעים ששיעור הנשים עם קורונה שעוברות ניתוח קיסרי או לידה מוקדמת גבוה יותר, אבל בשלב זה לא ברור אם זה ביטוי ישיר של התחלואה או של העדפת הרופאים ליילד מוקדם יותר או בניתוח".

תגיות:קורונההריוןבית החולים איכילוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה