חדשות בארץ

משרד הבריאות מתנגד לטיסות לאומן: "30 אלף איש על רחוב וחצי"

המשנה לראש המטה לביטחון לאומי הבהיר כי "השמיים פתוחים ומעולם לא נסגרו, כמובן בכללי משרד הבריאות". לדבריו, מצב התחלואה בישראל נחשב לאחד מהגבוהים בעולם ביחס למספר התושבים והיא מוגדרת "מדינה אדומה". לפי שעה גובש תו כחול להפעלת נתב"ג וחברות התעופה הנוסעות לישראל וממנה, אך בגלל מצב התחלואה הוא טרם הופעל

ראש השנה באומן, ב-2013 (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)ראש השנה באומן, ב-2013 (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)
אא

ועדת הקורונה של הכנסת דנה היום (שלישי) במתווה לפתיחת ענף התעופה בצל מגפת הקורונה. מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, הציג את עמדת המשרד, לפיה אין לאפשר טיסות ישראלים לאומן בראש השנה. "אסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי", אמר. "הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות". בדיון משתתפים אנשי רשות שדות התעופה, חברות התעופה, סוכני הנסיעות, בתי מלון, שירותי קרקע ואתרים.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, נטתה לאשר הגעת אלפי חסידים לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן וקראה לפתיחת כלל הענף. לטענתה, "מצאו מתווה ליציאת 30 אלף לאומן, וכניסת 15 סטודנטים ותלמידי ישיבה – אפשר למצוא מתווה לפתיחת התעופה". היא הוסיפה: "צריך להיות דין אחד לכולם. אם אנו יודעים לתת מתווה ומענה לקבוצה מסוימת אנו צריכים לתת מענה לכולם. אם נכנסים 16,000 אברכים צריך למצוא דרך להכניס את כולם. סיימנו את זמן 'שולחנות הדיון'. המשרדים צריכים להביא מתווה, אין עוד מה לדסקס בעניין הזה והגיע הזמן להביא מתווה".

חסידי ברסלב בנתב''ג, ב-2018 (צילום: פלאש 90)חסידי ברסלב בנתב''ג, ב-2018 (צילום: פלאש 90)

גם ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) תמך במהלך. "במקום שאנחנו נאמץ זמן לריב עם כל מיני קבוצות, נצטרך לבקש מהמדינה שתעמיד מדריכים שיסבירו לכל אלה שיוצאים איך להישמר כדי לאפשר להם את זה. אנשים שרגילים במשך עשרות שנים, שלא היו יכולים להיכנס לשערי אוקראינה ונכנסנו בדרכונים מזויפים כדי להתפלל אצל נחמן מאומן, יעשו כל מיני תרגילים כדי להיכנס בצורה עמוקה", אמר.

המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, איתן בן דוד, השיב כי "השמיים פתוחים ומעולם לא נסגרו, כמובן בכללי משרד הבריאות". לדבריו, מצב התחלואה בישראל נחשב לאחד מהגבוהים בעולם ביחס למספר התושבים והיא מוגדרת "מדינה אדומה", מה שהוביל את רוב מדינות העולם שלא לאשר כניסת ישראלים או לדרוש בידוד הרמטי. לפי שעה גובש תו כחול להפעלת נתב"ג וחברות התעופה הנוסעות לישראל וממנה, אך בגלל מצב התחלואה הוא טרם הופעל. בן דוד הוסיף כי מתווה התעופה יובא בימים הקרובים לקבינט הקורונה, "ומקווה שנהיה עם בשורות טובות". המתווה יאפשר לישראלים לצאת למדינות ירוקות, כ-10 במניין, בצורה הדדית.

חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) תקף את מדיניות הממשלה וטען כי זולת הצהרות, למדינה אין תכנית סדורה לפתיחת התעופה. "200 אלף איש מתפרנסים מתעשיית התיירות, וכמעט חצי שנה הם ללא עבודה וללא הכנסה – וללא אופק. על התעופה להיפתח כבר מחר בבוקר, וכ-40 מדינות כבר עשו זאת במגבלות שונות. יש לקבוע כבר בשבוע הבא דיון מעקב כדי להניע את הממשלה לזרז את ההליך", ציין. ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה כי המדיניות של הממשלה לא ברורה, ו"מוציאה את כולנו מדעתנו". "מותר לטוס או אסור?!", תהתה.

על פי נתוני רשות שדות התעופה, בחודש יוני האחרון המריאו לקייב בירת אוקראינה 1,540 ישראלים (לעומת 55,652 בחודש המקביל ב-2019), בחודש מאי המריאו לקייב 1,350 ישראלים (לעומת 55,844 בחודש המקביל ב-2019). מדי שנה עולים עשרות אלפי ישראלים לקברו של רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן שבאוקראינה. בשנה שעברה טסו לעיר בחודש אוגוסט 60,869 ישראלים.

אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר, אמר: "כל הטייסים שלנו כשירים, השדה פתוח. עשינו אתמול טיסות לאילת, לפריז ולבוקרשט והבאנו קבוצה של עולים חדשים. אני בקשר יומיומי כדי לברר כמה חולי קורונה יש בכל טיסה. הבאנו אלף עולים חדשים ואחד או שניים מהם היו נשאים של קורונה. מה המשמעות של זה?"

תגיות:קורונהאומןתעופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה