חדשות בריאות

אדלשטיין יבטל את הסגר בסופ"ש כי "חוץ מלהפריע זה לא עושה כלום"

אדלשטיין אמר כי האיסור על פתיחת בתי עסק וחנויות שאינן הכרחיות במהלך סופי השבוע יבוטל, שכן אין שום הוכחה שהדבר מונע את התפשטות נגיף הקורונה. יו"ר ועדת הקורונה בירכה: "זו אמירה מאוד חזקה ואני שמחה שהיא מגיעה ממשרד הבריאות"

אדלשטיין, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (שלישי) כי ההגבלות הנוגעות לבתי עסק שאינם חיוניים במהלך סופי השבוע יבוטלו, מאחר שאין ראיה שהיא מועילה בבלימת התפשטות נגיף הקורונה. אדלשטיין אמר בהצהרה בבית החולים וולפסון כי "אנחנו ניפטר מכל מיני שרידים. אתם תסלחו לי על הביטוי אבל אין 'חצי הריון', היו מחשבות ללכת על סגר בסופי השבוע, נשארו מזה כמה שרידים כמו מגבלות על המסחר – אנחנו ניפטר מזה, אין שום צורך, אין שום הוכחה שזה עוזר למישהו, ולדעתי חוץ מלהפריע לציבור זה לא עושה כלום".

יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, ח"כ יפעת שאשא ביטון, בירכה על החלטת אדלשטיין: "זו אמירה מאוד חזקה ואני שמחה שהיא מגיעה ממשרד הבריאות. אני רק מקווה שלא יפריעו לשר במהלך הזה כי ככל שזה היה תלוי בו - זה היה קורה כבר בשבוע שעבר. לצערי הרב, עניינים פנים-ממשלתיים לא אפשרו זאת".

אדלשטיין טען עוד כי "הצלחנו לבלום את העלייה במספרים של חולי הקורונה אך בבתי החולים לא נוכל לחיות לאורך זמן עם המספרים הללו". באשר לטענות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מרוצה מתפקוד פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הוא אמר כי "הניסיון לגלגל את האחריות למישהו אחר ייכשל". על פי הפרסומים, בדיון שנערך אתמול גמזו לא הביא הצעות קונקרטיות, ובמקום זאת הוא חזר על דברים עקרוניים שאותם הציג כבר בשבוע שעבר במסיבת העיתונאים.

לפני כשבועיים וחצי אישרה הממשלה הגבלות בסופי שבוע, שיחולו בימי שישי החל מהשעה 17:00 ועד ליום ראשון ב-05:00. ההגבלות לא חלות על יציאה מהבית, אך קובעות סגירת חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל. שירותים חיוניים יישארו פתוחים: מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת וחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.

במסיבת העיתונאים הראשונה שערך פרופ' גמזו הוא הציג את תכניתו למאבק בקורונה, לפיה יועברו סמכויות נרחבות לצה"ל ויושב האמון הציבורי. הוא אמר כי ההגבלות "חסרות ההיגיון" פגעו באמון. "לא ניתן יותר יד להגבלות שאין בהן היגיון. אני אחראי, אני לא אתן שיהיו כאן הגבלות שיפגעו בכלכלה ואין בהן היגיון", אמר.

תגיות:משרד הבריאותיולי אדלשטייןסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה