חדשות בעולם

הפיצוץ בביירות | יותר מ-100 הרוגים ו-4,000 פצועים, ישראל הציעה סיוע

בעקבות האסון הכבד בלבנון, הוכרז במדינה יום אבל לאומי. ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים בינלאומיים, והציעה סיוע הומניטרי: "זו עת להתעלות מעל לכל סכסוך". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "נראה כמו התקפה איומה"

ביירות, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)ביירות, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 9:29)

גורמים רשמיים בלבנון מסרו הבוקר, כי למעלה מ-100 בני אדם לפחות נהרגו בפיצוץ בנמל ביירות וכ- 4,000 נפצעו. צוותי ההצלה ממשיכים בחיפושים אחר לכודים בין ההריסות. בעקבות האסון, הוכרז במדינה יום אבל לאומי. מדינות ברחבי העולם, בכללן ישראל, הציעו סיוע הומניטרי למדינה המוכה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה במסיבת עיתונאים כי "זה נראה כמו התקפה איומה".

על פי הדיווחים בתקשורת הלבנונית, הפיצוץ האדיר שהחריד את ביירות נגרם כתוצאה משריפה שפרצה במחסן בו אוחסנו כ-2,750 טונות של אמוניום חנקתי – חומר המשמש כדשן בענף החקלאות, אולם נעשה בו שימוש גם לצורך הכנת חומרי נפץ מאולתרים. החומר הוחרם לפני שש שנים מספינה שהגיעה לנמל, ואוחסן מאז במחסן ללא פיקוח ובקרה.

הדי הפיצוץ נשמעו למרחק של עשרות קילומטרים, ותושבים רבים בבירה הלבנונית סיפרו לאחר מכן כי חשבו שמדובר ברעידת אדמה. נזק רב נגרם לבניינים ולתשתיות ברחבי העיר. בבתי החולים הוכרז על מצב חירום, אולם הם לא הצליחו לעמוד בעומס, ופצועים נשלחו לבתי חולים בעיר טריפולי. מושל ביירות, מרואן עבוד, פרץ בבכי בשידור חי: "האסון מזכיר לי את הירושימה ונגאסקי. לא ראיתי בחיי הרס בקנה מידה כזה ואסון כזה. זה אסון לאומי". מועצת ההגנה העליונה של לבנון הכריזה על ביירות "אזור מוכה אסון" והודיעה על הקמת ועדת חקירה. ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, הכריז על יום אבל לאומי והבטיח כי האחראים למחדל "ישלמו את המחיר".

בהודעה שהוציאו אמש שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, נמסר כי בהנחייתם פנתה ישראל ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים, והציעה לממשלת לבנון לסיוע הומניטרי רפואי. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, כתב בטוויטר כי "לישראל יש ניסיון רב בתחומים אלה, והיא הוכיחה זאת במשלחות סיוע הומניטריות רבות ברחבי העולם בשנים האחרונות. זו עת להתעלות מעל לכל סכסוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאישר את מהלך הפנייה ללבנון, הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון. נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם הודעת תנחומים: "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו, ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה לאסון שפקד את לבנון. "תפילותינו עם הקורבנות ובני משפחותיהם. ארצות הברית נכונה לעזור ללבנון", אמר בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן. הוא הוסיף, כי "זה נראה כמו התקפה איומה". בתשובה לשאלה האם הוא בטוח כי מדובר בהתקפה ולא בתאונה, אמר טראמפ: "נפגשתי עם כמה גנרלים שלנו, והם סבורים שזה לא סתם פיצוץ תעשייתי. הם יודעים יותר טוב ממני, וחושבים שזו התקפה; זה היה סוג כל שהוא של פצצה". גורמים במשרד ההגנה האמריקני אמרו לרשת CNN, כי אין "שום אינדיקציה" לכך שמדובר במתקפה.

תגיות:לבנוןפיצוץדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה