חדשות בריאות

הרב הראשי: לקבוע הגבלות קורונה הגיוניות על בתי הכנסת

בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, קרא הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לקבוע הגבלות הגיוניות על מספר המתפללים, בהתאם לגודלם של בתי הכנסת: "צריכים לחשוב גם על המרחב הפתוח – אין להגבילו ל-20 אנשים"

הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, השתתף היום (רביעי), באמצעות שיחת וידיאו, בדיון שערכה ועדת החוקה בכנסת בנוגע למגבלות שהוטלו על בתי הכנסת בשל מגפת הקורונה.

הרב לאו ציין בדבריו, כי פנה במכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין וביקשו לבטל את המגבלה האחידה שהוטלה על השתתפות של יותר מ-10 מתפללים במניין בתוך בית הכנסת: "אני ממש מבקש את שימת הלב לנקודה. אינו דומה בית כנסת שיש בו 20 מקומות ישיבה – שם ההגבלה של עשרה היא הגבלה הגיונית וחשובה – לעומת בית כנסת שיש בו 300 מקומות ישיבה, שם אין שום היגיון לקביעה שכזו. שלא לדבר על בית הכנסת הגדול בירושלים, עם 3,000 מקומות ישיבה, שם דבר זה ודאי לא הגיוני".

''אני לא יודע להגיד אם יש מקום בארץ, שיש בו שמירה על ההנחיות, כמו רוב מוחלט של בתי הכנסת בארץ", הצהיר הרב הראשי. "מדובר על עשרה אנשים בעזרת גברים. כאשר ישנו אדם ה-11, הוא עולה למעלה, שולחים אותו לעזרת נשים. כשמתמלא בעזרת נשים עוד עשרה, האיש ה-21 כבר עומד בחוץ, ליד החלון. שומרים על ההנחיות".

הרב הוסיף וסיפר, כי באחד מבתי הכנסת בהם הוא מתפלל "יש מחיצה שקופה מפלסטיק בגובה וברוחב של שני מטרים. מי שקורא בתורה עומד עם ספר התורה על השולחן, העולה עומד מהעבר השני של המחיצה. יש ביניהם הפרדה מוחלטת".

"בראש השנה ויום הכיפורים באים אנשים רבים, שאינם ממתפללי בית הכנסת. חובה עלינו לעשות הכל כדי שיוכלו להמשיך לבוא. צריכים לחשוב גם על המרחב הפתוח – אין להגבילו ל-20 אנשים".

"צריך לאכוף בצורה רצינית. תשלחו אוכפים שיוודאו שאנשים עומדים בתנאים שייקבעו, אבל בבקשה – קבעו בבקשה את התנאים ותבצעו אותם. בסופו של דבר, עוד 45 יום נעמוד בראש השנה, אז אנו מתפללים למגפה אחרת – מגפה של אהבת חינם וידידות בין אנשים, כי זו תהיה התחלה חדשה של שנה חדשה, שבעזרת השם תתחדש עלינו עם ברכותיה. עד אז, מצאו בבקשה את הדרך לתת את המענה הנכון, כדי שיכולים יהיו בני ישראל להתפלל בבתי הכנסת", חתם הרב לאו את דבריו.

תגיות:הרב דוד לאובתי כנסתנגיף הקורונהועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה