חדשות בארץ

פרשת הצוללות: מקורבו של נתניהו תובע דיבה את יעלון

עו"ד שמרון, שמואשם בהלבנת הון, דורש מיעלון 567 אלף שקל בגין מה שכינה פרסומן ברבים של "האשמות שווא" שלפיהן הוא פעל באופן מושחת וכתוצאה מכך קיבל לידיו עשרות מיליוני אירו, שחלקם, כך לפי דברי הדיבה של הנתבע, יועדו לראש הממשלה. יעלון: לא תפחידו ולא תרתיעו אותי מלהילחם על הוצאת האמת לאור

שמרון מייצג את שרה נתניהו בדיון במחוזי, ב-2016 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)שמרון מייצג את שרה נתניהו בדיון במחוזי, ב-2016 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

עורך הדין דוד שמרון הגיש היום (רביעי) תביעת דיבה נגד יו"ר סיעת תל"ם ושר הביטחון לשעבר, משה יעלון, בשל התבטאויותיו נגדו במסגרת פרשת הצוללות. שמרון, שמואשם בהלבנת הון, דורש מיעלון 567 אלף שקל בגין מה שכינה פרסומן ברבים של "האשמות שווא" שלפיהן הוא פעל באופן מושחת וכתוצאה מכך קיבל לידיו עשרות מיליוני אירו, שחלקם, כך לפי דברי הדיבה של הנתבע, יועדו לראש הממשלה בנימין נתניהו. "מדובר בפרסומים שקריים וחסרי בסיס, המהווים לשון הרע באופן מובהק", נכתב בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. את שמרון מייצג עו"ד עמית חדד, שהוא גם סנגורו של נתניהו, שיוצג בעבר על ידי שמרון בעצמו.

הטענות שהובילו את מקורבו של נתניהו לתבוע את שר הביטחון לשעבר פורסמו בחשבון הפייסבוק של יעלון במשך שנים. באחד מהפוסטים שהעלה ב-2019 הוא כתב: "פרשה 3000, פרשת רכש הצוללות וספינות המגן מהמספנה הגרמנית טיסנקרופ, היא פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. כאשר כל סביבתו של ראש הממשלה נהנתה כספית ממיליוני אירו, עורך הדין הקרוב אליו (דוד שמרון, א"פ), המשנה לראש המל"ל שהוא רצה למנות לראש המל"ל (תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף), ראש הסגל (דוד שרן), והוא לא ידע?"

נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין (צילום: מארק ניימן, לע'''מ)נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין (צילום: מארק ניימן, לע'''מ)

שמרון טען לבית המשפט כי "חומרת הדברים מתעצמת נוכח מעמדו של הנתבע כרמטכ"ל צה"ל בדימוס, אדם ששימש שר ביטחון בממשלת ישראל, ומי שנתפס כאדם אמין בעיני חלקים בציבור. כאשר דברי הדיבה השקריים נאמרים על ידי אדם המתיימר להיות בעל מעמד, הרי שהם מתקבלים, לפחות אצל ציבור משמעותי, כעובדות ממש". עוד אמר כי הטענות שהעלה נגדו יעלון לא רק שאינן נכונות אלא שאפילו לא הועלו בחקירת המשטרה את הפרשה. "הדברים האמורים מהווים דיבה חמורה ויש לראותם בחומה יתרה נוכח מעמדו של יעלון והניסיון שלו להציג מצג כאילו הפרסומים מבוססים על עובדות וידיעה אישית".

יעלון הגיב לתביעה נגדו בחשבון הטוויטר שלו: "תוך כדי דיון בכנסת להקמת ועדת חקירה לרכש כלי השייט והצוללות מ'תיסנקרופ', מתפרסם שעו"ד דוד שמרון, המעורב בפרשה עד צוואר, הגיש תביעה נגדי בנושא. כך מתנהגת כנופיית פשע. לא תפחידו ולא תרתיעו אותי מלהילחם על הוצאת האמת לאור. ביטחון המדינה אינו הפקר".

תגיות:דוד שמרוןמשה יעלוןפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה