חדשות בארץ

דרעי, ליצמן וגפני בהודעה משותפת: לא נתמוך באף יוזמה להקדמת הבחירות

ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה קראו לראשי הליכוד וכחול לבן "לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות". עוד נכתב כי "על אף שלמפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות, טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו"

ישיבת סיעה משותפת של הנציגות החרדית בכנסת, ב-2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ישיבת סיעה משותפת של הנציגות החרדית בכנסת, ב-2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראשי הסיעות החרדיות הודיעו היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ כי לא ישתפו פעולה עם אף יוזמה להקדמת הבחירות, וכי "העברת תקציב המדינה הינה צו השעה". בהודעה המשותפת לראשי סיעות ש"ס, יהדות התורה ודגל התורה – אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני – נאמר כי השלושה קיימו היום "דיון מעמיק נוכח הנסיבות הפוליטיות והעיכוב בגיבוש תקציב המדינה". בכך עומדות המפלגות החרדיות בהתחייבותן ליו"ר כחול לבן להיות ערבים לקיום ההסכם שחתם עם הליכוד, שהביא לכינון ממשלת האחדות באפריל.

בכחול לבן דורשים מהליכוד לכבד את ההסכם הקואליציוני הקובע תקציב דו-שנתי, ואילו בליכוד עומדים על כך שהתקציב יהיה רק לשנת 2020 – שמסתיימת בעוד ארבעה חודשים – ומאיימים בפיזור הכנסת והליכה לבחירות רביעיות. אם עד לסוף אוגוסט לא יועבר חוק תקציב, הכנסת תפוזר אוטומטית וישראל תלך לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי, בשיאו של משבר כלכלי ובריאותי. הנפגעות העיקריות ממהלך שכזה הן המפלגות החרדיות, שתקציב הישיבות והכוללים ייכנס להקפאה ארוכה וללא יכולת להאריך שוב את התקציב הזמני, כפי שנעשה עד כה. לפי שעה, גנץ מתמיד לעמוד בדרישתו להעביר תקציב דו שנתי. בישיבת הסיעה השבוע בכנסת הוא הודיע כי אין בכוונתו לשנות את עמדתו, "גם אם נשלם מחירים".

לפי ההודעה ששיגרו לנתניהו וגנץ, ראשי הסיעות החרדיות הביעו התנגדות ברורה ונחרצת לקידום הליכה לבחירות. "אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות, ועצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט", אמרו. "זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם. לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות ואנו נעשה הכל למנוע בחירות".

ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה קראו לראשי הליכוד וכחול לבן "לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות". עוד נכתב כי "על אף שלמפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות, טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר דחה שלשום את האפשרות שהסיעות החרדיות לא ייתמכו בנתניהו בשל כך, ואמר בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן ב' כי "אין לי ספק שגוש הימין יישמר. אני לא חושב שיש היתכנות לשיתוף פעולה שלהם עם גורמי שמאל. הם לא יצליחו לנהל קואליציה אחרת מזו שנתניהו והליכוד מובילים".

תגיות:חרדיםבני גנץבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה