חדשות בארץ

המשטרה על תלונות השכנים בבלפור: מחויבים להבטיח את חופש ההפגנה

את העתירה לבג"ץ הגישו 60 תושבי השכונות רחביה וטלביה, שטענו כי "המחאה יצאה משליטה, איבדה כל פרופורציות ופוגעת בעותרים באופן ממשי, מסכנת את חייהם ושוללת מהעותרים זכויות יסוד". במשטרה הגיבו כי גם "בתקופה מורכבת של התמודדות עם מצב חירום, יש מקום למתן חשיבות מוגברת לצורך בהגנה על חופש הביטוי כחלק מההגנה על זכויות האדם במשטר דמוקרטי"

ההפגנות בבלפור, בסוף השבוע (צילום: פלאש 90)ההפגנות בבלפור, בסוף השבוע (צילום: פלאש 90)
אא

המשטרה מסרה היום (חמישי) את תשובתה לעתירה בבג"ץ שהגישו דיירי רחוב בלפור שהתלוננו על הרעש שיוצרות ההפגנות של מתנגדי ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשה מבית המשפט לדחות את עתירתם. המשטרה אמרה כי היא "אינה מקלה ראש בפגיעה הנגרמת לעותרים", אך היא "מחויבת להבטיח את חופש ההפגנה ושלום המפגינים", כך שהגבלת מספר המשתתפים בה עשויה להוביל לפגיעה משמעותית בחופש הביטוי.

את העתירה הגישו 60 תושבי השכונות רחביה וטלביה, שטענו כי "המחאה יצאה משליטה, איבדה כל פרופורציות ופוגעת בעותרים באופן ממשי, מסכנת את חייהם ושוללת מהעותרים זכויות יסוד". המשטרה השיבה כי היא ערה לעובדה שהתדירות הגבוהה של ההפגנות פוגעת בתושבי השכונה, אולם "נכון לעת הזו, האיזון שנערך על ידי המשטרה והתנאים שנקבעו על ידה בהיבטים של תחימת זמן ההפגנות ושל הקמת רעש על ידי אמצעי הגברה, מהווה איזון סביר וראוי", ש"אינו מקים עילה להתערבות בית המשפט". גם ההצעה להעתיק את המחאות למקום אחר נשללה על הסף במשטרה, בשל "האופי המיוחד" של המקום ו"היותו מסמלי השלטון והכהונה".

לפי המשטרה, גם הטענות כי יש להגביל את מספר המשתתפים בעקבות התפשטות הקורונה אינן רלוונטיות, מאחר שגם "בתקופה מורכבת של התמודדות עם מצב חירום, יש מקום למתן חשיבות מוגברת לצורך בהגנה על חופש הביטוי כחלק מההגנה על זכויות האדם במשטר דמוקרטי".

עו"ד חור אוריאל נזרי, המייצג את העותרים, מסר בתגובה: "יש להצטער על כך כי המשטרה בחרה לנקוט עמדה אשר סותרת את החוק ולאפשר את המשך ההפגנות במתכונת הנוכחית. בקשת המשטרה להתיר את המשך קיום ההפגנות, ללא עמידה בתנאי החוק, מעלה שאלה קשה ביותר בדבר היכולת לדרוש מהאזרח לעמוד בחוק שעה שהמשטרה בוחרת לפעול בניגוד לפסיקת בג"ץ בפועל. חיי התושבים בחסות המשטרה הפכו לגיהינום, והתנהלות כל הגורמים האחראים היא הותרת התושבים לגורלם ללא חוק וסדר".

תגיות:הפגנותבג"ץהמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה