כתבות מגזין

מה קורה בסלון של עמירן? עמירן דביר בראיון סוחף לרגל התוכנית החדשה

במהלך השבועות הקרובים, בימי שישי ב-16:00, תשודר תוכניתו החדשה של היוצר עמירן דביר, 'בסלון של עמירן'. במהלך התוכנית מארח עמירן בביתו אמנים מגוונים ומרתקים. בראיון מיוחד לרגל עליית התוכנית הוא מנפק הצצה ראשונה לראיונות המושקעים, וחושף סוד הקשור לבגדים המיוחדים השמורים בארונו

  • ט"ז אב התש"פ
עמירן דביר (קרדיט צילום: תמר הראל)עמירן דביר (קרדיט צילום: תמר הראל)
אא

"אני מופיע כבר למעלה מ-25 שנה בארץ ובעולם" אומר עמירן דביר, "הוצאתי שירים, ברוך ה' הלהקה שלי שימחה אלפי זוגות בחתונתם, ולפני שנה סימנתי לעצמי שלוש מטרות חדשות. אני רוצה להמשיך עם הקיים כמובן, אך יחד עם זאת להתחדש. רציתי לכתוב טור שקשור לפרשת השבוע ואקטואליה - ואני עושה זאת כבר למעלה משנה בכיכר השבת. רציתי להגיש תוכנית רדיו, וב"ה קיבלתי תוכנית שמשודרת כל יום שישי בין 12-14 בתחנה החדשה 'קול פליי'.

"המטרה השלישית שסימנתי לעצמי היא תוכנית אירוח שתחבר בין לבבות, ואני מתרגש לקראת עליית התוכנית, 'הסלון של עמירן', מחר בערוץ הידברות. התוכנית תשודר מדי יום שישי בארבע אחר הצהריים. צילמנו חמישה פרקים עד כה, ובקרוב נצלם חמישה פרקים נוספים. התוכנית מצולמת אצלי בבית, מסביב לפסנתר. בכל תוכנית אנחנו משלבים שיר או שניים עם המרואיינים, וזה מוסיף המון".

עמירן דביר, 46, נשוי ואב לארבעה המתגורר בגבעת שמואל, הנו זמר ומוזיקאי יוצר אשר הופיע במקומות רבים ברחבי העולם, אך עיקר פעילותו היא בשמחת חתן וכלה. "נולדתי למשפחה לא דתית", הוא מספר, "וכשהייתי בסוף כיתה א' ההורים שלי החליטו לחזור בתשובה. נולדתי בתל אביב, גרנו ליד 'הבימה', ומשם עברנו לרמת גן. אני זוכר שהיה לי מאוד כיף עם השינוי הזה, ושהמעבר לבית ספר דתי הרגיש לי מאוד נכון וטוב. בהמשך הדרך עברתי לתלמוד תורה, משם לישיבת סלובודקא, אחר כך לפוניבז' בה זכיתי לשבת במשך כשנה ליד הרב שטיינמן. אחרי פוניבז' עברתי לעטרת ישראל, משם לאיתרי, ואז חזרתי לסלובודקא – בה למדתי עד שהתחתנתי.

עמירן דביר (קרדיט צילום: אריאל רבינסקי)עמירן דביר (קרדיט צילום: אריאל רבינסקי)

"החיבור למוזיקה התחיל אצלי מגיל מאוד צעיר. כשהייתי בן 4 התחלתי ללמוד פסנתר, ובגיל 6 כבר הופעתי בכל מיני הזדמנויות. מהרגע הראשון בו ניגנתי, ידעתי בוודאות שזה מה שאני הולך לעשות בחיים. היה לי מאוד ברור שהמוזיקה תהיה חלק מאוד משמעותי מהחיים שלי. המורה שלי לפסנתר ייעדה אותי להיות מנצח במוזיקה קלאסית, אבל לשמחתי החזרה בתשובה של הורי שינתה את הכל. המורה התאכזבה, אבל ברוך ה' מצאתי את המקום שלי במוזיקה החסידית. עם השנים התחדדה לי השליחות המדויקת שלי, והיא לשמח חתן וכלה, ובנוסף - לעשות חיבורים בין הקצוות של עם ישראל. יש הרבה דברים שמפלגים אותנו, ולמוזיקה יש כוח אדיר לחבר".

עמירן דביר בקליפ "זה הזמן". צולם בתוכנית "אומן באמונה", ערוץ הידברות:

 

לפני נפילתו של שער הברזל

"מניסיון החיים שלי", אומר דביר, "למדתי שבכל יהודי, לא משנה מה מצבו הרוחני, אפשר למצוא את הנקודה היהודית. את החיבור לתורת ישראל. אסור לוותר על אף יהודי. בכל אחד צריך למצוא את נקודת החיבור ודרכה לחבר אותו. אחרי שמוצאים את הנקודה, אפשר לפתח ולהבעיר אותה. וזו למעשה מטרת התוכנית החדשה שלנו. מעבר לכך, התוכנית היא התשובה לפילוג שאנו חווים בימים אלה בהפגנות.

"בנוסף, אני מראיין בתוכנית גם אנשים מאוד מחוברים, ומדבר איתם על דברים מעניינים שקרו להם הקשורים ליהדות. אם בזכות התוכנית הזו אפילו בן אדם יתחבר יותר לה', אדע שהכל היה שווה ושעשיתי את שלי".

עמירן דביר (קרדיט צילום: תמר הראל)עמירן דביר (קרדיט צילום: תמר הראל)

נשמע מסקרן, תן הצצה לכמה מהפרקים.

"בחמשת הפרקים הראשונים ראיינתי את דודו פישר, ליאור אשכנזי, ישראל גוטסדינר (צמד רעים, א"ש), ננסי ברנדס ואריק סיני. דודו פישר, למשל, סיפר על דברים מאוד מעניינים שקרו לו בחו"ל, ובין היתר על כך שסרב להופיע בשבתות, ולכן זו הייתה הפעם הראשונה שבברודווי מינו מחליף קבוע לשחקן ראשי. אריק סיני סיפר על התפילין שהרבי מלובביץ' נתן לו, ועל בנו שחזר בתשובה והפך חב"דניק. בעניין הזה גם לננסי היה מה לומר, וסיפר בחום על הנכדים שלו, מעוטרי הפאות.

"ישראל סיפר, בין היתר, על ההופעות שלהם ברוסיה לפני נפילתו של שער הברזל, ועל המפיק הצרפתי הגדול שאמר להם שאם לא יופיעו בשבת הם לא יצליחו, ובסוף הצליחו הרבה יותר ממנו. בנוסף לכך, בכל תוכנית אני מביא קטע מהגמרא שקשור לאותו מרואיין ולומד אותו איתו. עם ננסי, למשל, למדתי את הקטע בגמרא שמדבר על כך שמי שגורם לאדם אחר לצחוק – מעלתו רבה יותר מאדם המעניק לאחרים אוכל. עם אריק, לעומת זאת, למדתי את הסוגיה שעוסקת בשאלה: מה עדיף להיות - בחינת סיני או בחינת עוקר הרים".

עמירן דביר בקליפ "אני יהודי". צולם בתוכנית "אומן באמונה", ערוץ הידברות:

 

מחכים לך יותר מדי שנים

"עם חלק מהמרואיינים יש לי קשר קודם", אומר דביר, "וזה מאוד עזר לעניין שיש בתוכנית. אני וליאור מיודדים, ואני יכול לומר שיש לו עומק מדהים ומיוחד. עם אריק יש לי דואט משותף, שמילותיו הן למעשה הפסוק הנודע מתהילים: 'אשא אני אל ההרים'. הגיטריסט שמנגן איתי כבר 25 שנה עובד גם עם אריק, הוא השמיע לו את הלחן, אריק אהב, אבל אמר: 'למה שאשיר את זה, אני חילוני, זה לא שייך'. דיברנו, אמרתי לו שפרקי התהילים שייכים לכל יהודי ויהודי, והוא קיבל את דברי. מאז כבר שיתפנו פעולה בעוד מסגרות, ומסתבר שיש לו המון נקודות יהודיות חמות. כשסיימנו את הראיון הוא ממש הרגיש סוג של התעלות.

עמירן דביר (קרדיט צילום: אריאל רבינסקי)עמירן דביר (קרדיט צילום: אריאל רבינסקי)

"לגבי שיתוף הפעולה שלי עם הידברות, אני קודם כל רוצה לומר שכמעט בכל יום אני שומע שיעור של הרב זמיר כהן. לפעמים אני נרדם עם ההרצאות שלו בלילה, או פשוט שומע באמצע היום. כשאני רוצה לדעת מה דעתה של היהדות לגבי עניין מסוים אני כותב בגוגל 'הרב זמיר כהן' ואת הנושא שמעניין אותי, ומחפש הרצאה של הרב על אותו עניין. גם לילדים שלי אני משמיע אותו המון. באופן אישי, לגבי התכנית, אני רוצה להודות במיוחד לישראל כהן שהאמין בי, עמד מאחורי, ועזר לי מאוד.

"בסופו של דבר", מסכם דביר, "המטרה של כולנו היא לקרב את הגאולה ברחמים. אני לוי, ומאוד מחכה שיבוא המשיח ובית המקדש יבנה. אני משתוקק לשיר ולנגן שם. כמעט לא סיפרתי את זה לאף אחד עד היום, אבל יש לי בארון בגדים חדשים שאני שומר במיוחד לביאת המשיח. ככה אני מראה לקב"ה כמה אני מחכה לו. יש לי חליפה, חולצה, ואפילו גרביים חדשים. אני נזכר עכשיו שרק נעליים חדשות עוד אין לי. טוב שדיברנו על זה, תכף אלך לקנות".

עמירן דביר בקליפ "תפילה לעני". צולם בתוכנית "אומן באמונה", ערוץ הידברות:

 

 

תגיות:ערוץ הידברותעמירן דביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה