חדשות בארץ

גנץ נגד נתניהו: "אני לא מפלג"; כץ: "גנץ בקמפיין בחירות"

בשיחה עם פעילים, שפורסמה בגלי צה"ל, תקף יו"ר כחול לבן בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. חבר הכנסת גדעון סער: "הדברים לא ראויים, טול קורה מבין עיניך"

גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

על רקע המשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן, פורסמה הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל הקלטה משיחה סגורה של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בה תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני לא מפלג בשביל לשלוט, ואני לא משניא אף אחד בשביל לחזק את הבייס שלי", אמר.

דבריו של גנץ נאמרו שלשום בשיחת זום עם מספר מצומצם של פעילי מפלגתו: "תאמרו לעצמכם מי האנשים שנוהגים אחרת ממני – מי משניא בשביל לחזק את הבייס ומי מפלג בשביל להמשיך לשלוט. זה לא אני", הוסיף.

"אני חושב שזה לא בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. אמרתי את זה, אני לא משנה את דעתי", הצהיר יו"ר כחול לבן. בצל המשבר על סוגיית התקציב, תקף גנץ את ראש הממשלה והאשים אותו כי התעקשותו על תקציב חד-שנתי מונעת משיקולים פוליטיים: "נתניהו לאורך כל השנים חשב שתקציב דו-שנתי הוא דבר נכון, ונשאר לאורך השנים על תקציבים דו-שנתיים בגלל היציבות הפוליטית שהם מאפשרים. מה זה תקציב 2020? אנחנו כבר בחודש אוגוסט".

בתגובה לפרסום ההקלטה, אמר שר האוצר ישראל כץ: "לצערי, בני גנץ כבר נמצא בקמפיין. אני חושב שהוא עושה טעות". בריאיון לגלי צה"ל, הוסיף כץ כי "אפשר להעביר תוך ימים בממשלה את התקציב היחידי שהוכן באופן מקצועי – זה התקציב לשנה הזו".

עמיתו למפלגה של כץ, חבר הכנסת גדעון סער, מתח ביקורת על דבריו של גנץ. "הדברים הללו לא ראויים, במיוחד לחבר בממשלה, וגם לא חכמים ונכונים בתקופה כל כך רגישה", אמר בגלי צה"ל. "הוא אומר שזה לא בסדר, אבל יושב בממשלה בראשות נתניהו. לכן נכון לומר לו: טול קורה מבין עיניך. התמקד, יחד עם ראש הממשלה, במציאת פתרון".

"לדעתי ללכת לבחירות עכשיו זה טירוף הדעת", המשיך סער. "המשמעות היא, שבמקום לטפל במשבר הכלכלי הענק הזה – שנוגע לחייהם של כל כך הרבה ישראלים – המערכת הפוליטית תעסוק שוב בעצמה. כמעט כל השנתיים האחרונות התעסקנו בבחירות. עכשיו, עם הקורונה, מה שחשוב הוא כמה שיותר יציבות פוליטית".

בכיר הליכוד הדגיש, כי אפשר למצוא פתרון למשבר: "אני חושב שהאחריות לכך היא על נתניהו וגנץ. 16 ימים זה מספיק זמן למצוא פתרון בנושא התקציב – אם יהיה רצון בשני הצדדים".

תגיות:גדעון סערבני גנץישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה