חדשות בארץ

רצועת עזה: ירי לעבר כוח צה"ל שהוקפץ לגדר; אין נפגעים

מצה"ל נמסר, כי בוצע ירי לעבר כוח שהוקפץ לזירה בעקבות קולות ירי שנשמעו לעבר פועלים שעבדו סמוך לגדר: "אין נפגעים". המועצה האזורית אשכול: "אין שינוי בהנחיות לתושבים"

העבודות על הגדר, תמונת ארכיון ארכיון (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)העבודות על הגדר, תמונת ארכיון ארכיון (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:32)

דובר צה"ל מסר, כי קולות ירי נשמעו הבוקר (ראשון) לעבר פועלים ישראלים, שעסקו בעבודות סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, במסגרת בניית המכשול התת-קרקעי. כוח צה"ל שהוקפץ לזירה נתקל בירי. לא היו נפגעים בתקרית, אולם העבודות על הגדר הופסקו.

בהודעת צה"ל נאמר כי "‏מוקדם יותר היום דווח על שמיעת ירי לעבר עבודות על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. העבודות על הגדר הופסקו, ובוצע ירי מרגמות למיסוך המרחב. לאחר מכן בוצע ירי לעבר כוח צה"ל שהוקפץ לנקודה. אין נפגעים".

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "בעקבות אירוע בטחוני, שאירע לפני זמן קצר על גדר המערכת באזור צפון המועצה, נסגרו כעת על ידי הצבא כל הצירים המובילים לגדר המערכת, לאורך כל הגבול. החל מעכשיו ועד עדכון חדש – לא תהיה כניסה למרחב הגדר בכל גזרת המועצה, כולל עבודות חקלאיות בסמוך לגדר".

במועצה הוסיפו כי "אין שינוי בהנחיות לתושבים. האירוע עדיין בבדיקת הצבא, ונעדכן בכל מידע חדש".

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח אתמול, כי בחמאס מאיימים בהסלמה בגבול עם ישראל. הרקע לאיום הוא טענת ארגון הטרור, כי ישראל מונעת קידומם של פרויקטים תשתיתיים ברצועה. לכך יש להוסיף את העובדה שהסיוע הכספי שקטר מעניקה לרצועה עומד להסתיים בסוף החודש, ועד כה לא הודיעה האמירות המפרצית כי בכוונתה להאריכו.

בימים האחרונים נרשמו מספר תקריות ביטחוניות בדרום. אלו כללו הפרחת בלוני תבערה ונפץ, שגרמו למספר שריפות בשטח העוטף. בתגובה, חיל האוויר תקף ביום חמישי בערב יעדי תשתית של חמאס בצפון הרצועה. ביום שני שעבר נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות, באור הנר ובניר עם. רקטה, ששוגרה מהרצועה לעבר ישראל, יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל ללא נפגעים. צה"ל תקף בתגובה מטרות חמאס, שכללו תשתיות תת-קרקעיות ואתר לייצור בטון המשמש לחפירת תשתיות אלו.

תגיות:רצועת עזהגדר המערכת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה