חדשות בריאות

קבינט הקורונה החליט: הגבלת מספר הנוסעים ברכב לשלושה שאינם בני משפחה

הממשלה עיגנה בין היתר את איסור ההתקהלות במרחב בפרטי, הציבורי ובמקום ציבורי או עסקי, שלפיו יוגבל כמות המשתתפים באירוע עד ל-20 אנשים בשטח פתוח ועד 10 אנשים במבנה. בהודעה הובהר כי אין בהוראות האמורות כדי לגרוע מ"הוראות מנהל" שניתנו מכוח פקודת בריאות העם, למניעת התפשטות מגיפה, אשר מחריגות בתי תפילה, מקווה טהרה, בית אוכל, מספרה, טיפולי יופי ועוד

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר אחר הצהריים (ראשון) תקנות המסדירות את ההגבלות על פעילות עסקים, מקומות עבודה, מקומות הפתוחים לציבור והתקהלויות, וכן את כללי ההתנהגות במרחב הציבורי לצד עיגון הכללים הקיימים כיום עבור מקומות עבודה. על פי התקנות החדשות, נהגים יוכלו להסיע רק שני נוסעים אם אינם בני משפחה. ההגבלה הזו אינה תקפה לאנשים ממשפחה גרעינית, שימשיכו לנסוע כרגיל. ההחלטות ייכנסו לתוקפן ביום שלישי, עם פקיעת תוקפן של תקנות שעת החירום.

הממשלה עיגנה את איסור התקהלות במרחב בפרטי, הציבורי ובמקום ציבורי או עסקי, שלפיו יוגבל כמות המשתתפים באירוע עד ל-20 אנשים בשטח פתוח ועד 10 אנשים במבנה; הצבת שילוט על ידי הרשות המקומית בסמוך למתקני שעשועים בשטח ציבוריים לעניין חובת שמירת מרחק, איסור התקהלות ומסיכות; הכללים החלים על מקום ציבורי או עסקי, בין היתר: הגשת הצהרה, הצבת מחיצה, שילוט, מינוי ממונה קורונה, תשאול ומדידת חום, סימון מקומות עמידה בתור, שמירת כללי היגיינה וחיטוי, אי-הכנסת אדם ללא מסיכה וכו'. 

אכיפת מסכות בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)אכיפת מסכות בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

 

עוד על פי ההחלטה:

  • קביעת התפוסה המותרת במקום ציבורי ועסקי: אדם לכל 7 מ"ר או בהתאם להגבלת התקהלות (הגבוה מבין השניים). למעט: בית אוכל (20 בשטח סגור במבנה ועד 30 בחוץ), בית אוכל בבית מלון (עד 35% תפוסה לפי רישיון העסק), טיפול קבוצתי במסגרת רווחה – עד 15 איש, ובבריכה ובמקווה – בתוך מי הבריכה עד אדם לכל 6 מ"ר. כמו כן, מוטלת חובת הצבת שילוט לעניין מספר השוהים המותר במקום, וקביעה והפעלת מנגנון לוויסות השוהים.
  • קביעת תנאים נוספים (בנוסף לתנאים הכלליים של מקום הפתוח לציבור ועסק) – לקניונים ולשווקים, ובכלל זה מניעת אכילה במתחם מזון משותף.
  • קביעה כי בשירות משלוחים המשלוח יונח בסמוך לפתח בית מגורים, מחוצה לו.
  • מתן סמכות לראש השירות או רופא מחוזי במשרד הבריאות, במקרה בו התגלה כי היה חולה קורונה במקום ציבורי או עסקי, להורות על סגירת המקום או חלקו לתקופה הדרושה לשם מניעת הדבקה בנגיף או עריכת חקירה אפידמיולוגית, לפרק הזמן הקבוע בתקנה זו. קיימת בתקנות אפשרות להשיג על קביעה זו.
  • קביעת איסור גורף על הפעלה של: דיסקוטק, בר ופאב, אולם או גן לשמחות ולאירועים וכן: פארק מים, פארק שעשועים ולונה פארק - לרבות אלה המצויים במבנה, בריכת זרמים (ג'קוזי) שהיא עסק טעון רישוי ומקום לעריכת ירידים.
  • הגבלה על קיום אירוע מהסוגים המפורטים, שמספר המשתתפים בהם עולה על המותר בהתאם לאיסור התקהלות. ובכלל זה: כנס, מסיבה, פסטיבל, טיול מאורגן וכו', בין אם התקהלות זו מתקיימת במרחב הפרטי והציבורי, ובין אם היא מתקיימת בתוך מקום הפתוח לציבור או בבית עסק.
  • פתיחת בריכות לפעוטות.
  • התקנות החדשות מאפשרות בין היתר קיום מופעי תרבות בהתאם להגבלות על מספר המשתתפים בהתקהלויות. מנכ"ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מנכ"ל משרד התרבות, רשאי לאשר למוסד תרבות לקיים מופעים בתנאים אחרים עליהם יחליט.
  • באשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל, עוגנו בתקנות הכללים שחלו עד היום לפיהם מגבלות ההתקהלות עד 10 אנשים בשטח סגור ו-20 אנשים בשטח פתוח אינן חלות, ובמקומן חלות הנחיות למעסיקים כיצד לפעול על מנת למזער הדבקות בנגיף. כך, הלכה למעשה, מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ממשיכים לפעול באופן תקין ורציף. כמו כן, קבועות בתקנות החרגות עבור מקומות עבודה חיוניים מהצורך לעמוד בכללים ככל שלא ניתן, זאת על מנת לשמור על פעילותו הרציפה של המשק.

בהודעה הובהר כי אין בהוראות האמורות כדי לגרוע מ"הוראות מנהל" שניתנו מכוח פקודת בריאות העם, למניעת התפשטות מגיפה, אשר מחריגות בתי תפילה, מקווה טהרה, בית אוכל, מספרה, טיפולי יופי ועוד.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה