חדשות בארץ

מענק לכל אזרח: 90% קיבלו, צעירים רבים לא מסרו פרטים

נותרו כ-800 אלף תושבים שעדיין לא הופקדו להם המענקים, בהם כ-500 אלף חשבונות בנק שעדיין לא אותרו. הערים בהן מספר חשבונות הבנק החסרים הגדול ביותר הן בריכוזים חרדיים, כדוגמת ירושלים, תל אביב, חיפה, בני ברק ואשדוד

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המוסד לביטוח הלאומי עדכן הערב (ראשון) כי בסוף השבוע קיבלו כ-90% מכלל האזרחים מעל גיל 18 את מענק הקורונה. לפי המוסד, יותר מ-1.6 מיליון אזרחים קיבלו את המענק, ומחר יועברו המענקים ל-2.5 מיליון אזרחים נוספים.

מאז יישום תוכנית מענק לכל אזרח, שאותה הציגו בחודש שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, הופקדו כספים בחשבונותיהם של כ-8.2 מיליון תושבים (הילדים והבוגרים), שהם כ-5.9 מיליארד שקל, מתוך תקציב כולל של כ-6.5 מיליארד שקל.

עם זאת, נותרו כ-800 אלף תושבים שעדיין לא הופקדו להם המענקים, בהם כ-500 אלף חשבונות בנק שעדיין לא אותרו. הערים בהן מספר חשבונות הבנק החסרים הגדול ביותר הן בריכוזים חרדיים, כדוגמת ירושלים, תל אביב, חיפה, בני ברק ואשדוד. קבוצות הגיל המשמעותיות ביותר שחסר את חשבונות הבנק שלהן: גילי 18 עד 21 שהם כ-184,000 אלף תושבים (36% מתוך כלל החשבונות הלא מאומתים), גילי 51 עד 71 שהם כ-99,000 אלף תושבים (19% מתוך כלל החשבונות הלא מאומתים).

ניתן לעדכן את חשבון הבנק באתר הביטוח הלאומי ובטלפון 8321* או 02-5393733. מהביטוח הלאומי נמסר כי "מי שלא יראה את הכסף עד מחר  בחשבון הבנק שלו, מתבקש להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולוודא כי חשבון הבנק מעודכן".

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר: "הביטוח הלאומי משלם באופן אוטומטי מענק לימודים מדי שנה ישירות לחשבון הבנק של מרבית המשפחות הזכאיות, בלי שיצטרכו להגיש בקשה וללא ביורוקרטיה מיותרת. בנסיבות הקיימות, מענק הלימודים מצטרף ליתר המענקים שנועדו לסייע לציבור בתקופת המאבק בנגיף קורונה".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, אמר: "בעיצומו של משבר כלכלי וחברתי חמור זה, חובתנו לוודא שאף ילד לא יישאר מאחור. פתיחת שנת הלימודים בעת זו מחייבת הקמת רשת ביטחון אמיתית לילדים ולמשפחות הנזקקות לסיוע".

תגיות:מענקקורונהביטוח לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה