חדשות בארץ

בחללים פתוחים, בקבוצות של 20 איש: עולם התרבות חוזר

ההודעה באה בתום מפגש שקיימו אמנים עם נתניהו ושלושת השרים, כאשר במקביל מתקיימת הפגנת אנשי ענף התרבות מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. על פי המתווה, כל הופעה תזדקק לאישור מראש של משרד הבריאות. בשבועות הקרובים יגיש פרויקטור הקורונה תוכנית לחידוש ההופעות גם בחללים סגורים

מחאת האמנים מחוץ למשרד האוצר, ביוני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מחאת האמנים מחוץ למשרד האוצר, ביוני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה החליטה הערב (ראשון) לאשר באופן מיידי את חידוש ההופעות והחזרת עולם התרבות, בכפוף למתווה שיגבש משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. בהודעה משותפת לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התרבות חילי טרופר, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כץ, יתאפשרו הופעות באוויר הפתוח, במתחמים שיחולקו לקבוצות של עד 20 איש בכל אחת. כל הופעה תזדקק לאישור מראש של משרד הבריאות. בשבועות הקרובים יגיש פרופ' גמזו תוכנית לחידוש ההופעות גם בחללים סגורים.

ההודעה באה בתום מפגש שקיימו אמנים עם נתניהו ושלושת השרים, כאשר במקביל מתקיימת הפגנת אנשי ענף התרבות מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. האמנים הסבירו כי המהלך נועד למנוע טענות להטיה פוליטית מכוונת נגד נתניהו.

בפגישה במשרד ראש הממשלה השתתפו שורת אמנים, בהם יהורם גאון, עברי לידר, זהבה בן, ישי לפידות, שלום אסייג ועידן עמדי, וכן מנהלי מוסדות תרבות מובילים כמו מנכ"לי תיאטראות והתזמורת הפילהרמונית. האמנים דרשו מהממשלה לאפשר להם לקיים הופעות עם תפוסה של 75%.

הבדרן שלום אסייג תיאר בפני נתניהו את הקושי שעמו מתמודד הענף: "אני נמצא פה כדי בעיקר לדבר על הצוות שלי. במופע של חמישים איש אני לא מרוויח, אלא רק הצוות וכדי שיהיה כלכלי תצטרכו לפתוח בכמות גדולה יותר".

נתניהו מסר בתום הפגישה: "קיבלנו החלטה לפתוח את ההופעות בחללים פתוחים, תחת קפסולות במסגרת מאוד מבוקרת. במקביל, לבדוק את האפשרות של פתיחת ההופעות בחללים סגורים תחת תכנית ה'רמזור' של פרופ' גמזו, הוא יגיש לנו אותה בשבועות הקרובים. בינתיים אנחנו רוצים מיד לזוז עם הופעות במרחב הציבורי הפתוח". 

שר התרבות הוסיף: "אני שמח מאוד שעולם התרבות חוזר לחיים. ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות ואנוכי קיימנו מפגש חשוב עם אמנים, וסוכם שבאופן מיידי יוכלו לחזור המופעים בחללים הפתוחים. כבר בשבועות הקרובים יוגש מתווה שיאפשר גם חזרה בחללים הסגורים. עולם התרבות הוא עולם חשוב. זו גם בשורה לפרנסה של עשרות אלפי אנשים שמטה לחמם נשבר, וזו גם בשורה חשובה למיליוני ישראלים בימים קשים שיוכלו לחזור ולצרוך תרבות".

תגיות:תרבותהופעותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה