זוגיות ושלום בית

האם יכול להיות שבעלי אינו הזיווג שלי?

הוא שונה ממני לחלוטין, אין בינינו אהבה. האם יכול להיות שהוא לא הזיווג שלי? האם אנחנו צריכים להישאר יחד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני אישה נשואה קרוב לשבע שנים, עם ארבעה ילדים, ואני מרגישה שבעלי אינו הזיווג שלי! כמעט בכל דבר הוא הפוך ממני. זה מתבטא בחשיבה שונה ובסגנון חיים שונה לחלוטין, בפרט שאני אישה חיה ותוססת, והוא סגור יותר עם עצמו, עם חשיבה מרובעת. אפשר לומר שאין בינינו אהבה, והרגשתי היא שאם אמשיך איתו, אין תקווה שאולי פעם מצב זה ישתנה. האם הרב ממליץ לנו להתגרש?

* * *

ראשית יש לדעת, שאם לפני החתונה לא שמתם לב לכל ההבדלים שיש ביניכם - הרי זה אות וסימן כי מדובר בניסיון שה' רוצה שתתמודדו בו, ושכל אחד יביא את עצמו לבנייה עצמית ולהשלמתו של בן או בת הזוג.

לאהוב - פירושו להתאים את עצמנו לזולת! לקבל את השני על אף שאינו מתנהל על פי הקו שהיינו מעוניינים בו, ואינו מתאים מצד אישיותו לסגנון שלנו. זאת אומרת שיש לערוך שינוי עצמי למען הזולת, אם זה בהרגלים, או ברצונות, או בציפיות שבנינו לעצמנו, ולא ללכת על פי הנטייה הטבעית של האדם, שיש להעדיף לשנות את האחר, כי זוהי דרך קשה ומייגעת, שבדרך כלל אינה מצליחה.

יש לזכור, שעצם העובדה שבחרת בבן הזוג שלך כדי לחלוק איתו את החיים שלך, הרי זה מוכיח כי קיים ביניכם הרבה מן המשותף, אלא שכעת מבטך מתמקד בחלקים שבהם לא קיימת התאמה. אך על זה ניתן לוותר באמצעות שינוי הציפיות אצלך, ולעשות עבודה אצלך ע"י שיוף עצמי כדי שתותאמי לבעלך, ובעצם החיסרון שיש לבעלך, ייתן לך יתרון של העצמה לבניית אישיותך.

אם נשאל את עצמנו מאיזה רגע חשנו אהבה כלפי ילדנו, התשובה היא: כבר ברגעי חייו הראשונים. אולם קשה, הכיצד יתכן לאהוב יצור זעיר זה, שעתידו לוט בערפל ואיננו יודעים מה יהיה עתידו, האם יסב לנו נחת או שמא להיפך? אלא כיון שבתת המודע גמלנו החלטה בלבנו ברגע זה, שלילד זה נעניק את כל אשר לנו עד כדי מסירות נפש, למענו נשקיע את כל כוחנו, הוננו וזמננו, בכל מצב ובלי שום תנאי, הרי שנולדת אהבה עצומה כלפי התינוק.

וכן כאשר זוכים ההורים לילד עם פיגור שכלי, הזקוק לטיפול מתמיד, אף על פי שההורים לא רווים ממנו נחת, בכל אופן ניתן להבחין כי דווקא ילד זה הוא האהוב ביותר במשפחה, כי לילד זה נותנים ללא גבול וללא קבלת תמורה.

ואם אכן תצעדי בדרך זו, לא זו בלבד שתרוויחי את השלום בביתך, אלא גם האהבה שלך כלפי בעלך תתחזק ותעצים. כי כמו אותו אומן האוהב את יצירתו, משום שהשקעתו גורמת לו לחוש כי הנה משהו ממנו עבר ליצירה זו, כן אם את תשקיעי בבעלך, ותעשי את השינוי אצלך ע"י שינוי הרצונות וההרגלים שלך, הרי השקעה זו תניב פירות של אהבה אצלך כלפי בעלך, ובהמשך גם אצל בעלך כלפיך.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה