חדשות בעולם

האסון בנמל ביירות: ממשלת לבנון התפטרה

בעקבות גל המחאות לאחר הפיצוץ בנמל ביירות, הודיע ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, על התפטרות ממשלתו, שבעה חודשים לאחר כינונה: "האסון הוא תוצאה של השחיתות במדינה"

זירת האסון (צילום: Zaatari Lebanon/Flash90)זירת האסון (צילום: Zaatari Lebanon/Flash90)
אא

ברקע האסון בנמל ביירות והמחאות הגוברות בלבנון, הודיע הערב (שני) ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, על התפטרות ממשלתו. "עשינו מה שיכולנו כדי להציל את המדינה", אמר בנאום בשידור חי. "האסון שקרה לעם הלבנוני הוא תוצאה של השחיתות במדינה".

בפיצוץ האדיר שהחריד ביום שלישי שעבר את נמל ביירות, נהרגו לפחות 158 בני אדם ונפצעו כ-6,000. בירת לבנון ספגה נזקים כבדים, וכ-300 אלף מתושביה ללא קורת גג. האסון הוציא אלפי אזרחים זועמים לרחובות, שמחו על השחיתות הכרונית במנגנוני המדינה ודרשו את התפטרותה של ההנהגה הפוליטית. חלק לא מבוטל מהזעם הופנה כלפי ארגון חיזבאללה. המפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון בכיכר השהידים שבמרכז ביירות, פרצו לכמה משרדי ממשלה וניסו לפרוץ לבניין הפרלמנט. בעימותים האלימים אתמול נהרג שוטר אחד ונפצעו כ-170 איש.

בימים האחרונים הודיעו כמה שרים וחברי פרלמנט על התפטרותם. דיאב – שקרא שלשום להקדים את הבחירות, בניסיון לשכך את הזעם הציבורי – הגיש היום לנשיא לבנון, מישל עאון, את התפטרותו והתפטרות ממשלתו, שבעה חודשים בלבד לאחר כינונה. "השחיתות פגעה בכל מוסדות המדינה", אמר דיאב בנאום ההתפטרות שלו, "אבל גיליתי שהשחיתות אפילו גדולה עוד יותר מהמדינה".

מהחקירה הראשונית של נסיבות הפיצוץ עולה, כי הוא נגרם כתוצאה משריפה שפרצה במחסן בו אוחסנו כ-2,750 טונות של אמוניום חנקתי – חומר המשמש כדשן בענף החקלאות, אולם נעשה בו שימוש גם לצורך הכנת חומרי נפץ מאולתרים. החומר הוחרם מספינה שהגיעה לנמל לפני שש שנים, אולם לא פונה מהמקום ואוחסן במחסן ללא פיקוח ובקרה נאותים. הנשיא עאון נאלץ להודות כי ידע על קיומו של המאגר הנפיץ בנמל, אולם טען כי אין לו סמכות לפעול מול רשויות הנמל.

תגיות:לבנוןנמל ביירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה