חדשות בריאות

פוטין: רוסיה הצליחה לפתח את החיסון הראשון בעולם לקורונה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי החיסון שפיתחה ארצו קיבל אישור רגולטורי של משרד הבריאות ברוסיה. הוא חשף, כי אחת מבנותיו השתתפה בניסוי הקליני וקיבלה את החיסון: "אני יודע שהוא יעיל, ומקנה חסינות יציבה"

פוטין (תמונה: שאטאסטוק)פוטין (תמונה: שאטאסטוק)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (שלישי), כי רוסיה סיימה בהצלחה את פיתוחו של חיסון ראשון מסוגו בעולם נגד נגיף הקורונה. משרד הבריאות הרוסי מסר כי החיסון – המכונה "ספוטניק-V" – קיבל אישור רגולטורי, ושיווקו לציבור יחל ב-1 בינואר 2021.

במהלך ישיבת הממשלה, אמר פוטין כי "לראשונה בעולם, נרשם הבוקר חיסון נגד קורונה. אני יודע שהוא יעיל למדי, ומקנה חסינות יציבה". הוא סיפר, כי אחת מבנותיו השתתפה בניסויים הקליניים בבני אדם שנערכו לבדיקת החיסון וקיבלה שתי זריקות.

לדברי פוטין, לאחר שבתו קיבלה את זריקת החיסון הראשונה עלה חומה ל-38 מעלות ביום הראשון, ולמחרת ירד ל-37 מעלות. גם לאחר הזריקה השנייה היה לה חום מעט גבוה מהרגיל: "אחר כך הכל היה בסדר. היא מרגישה טוב, ויש לה ערכים גבוהים של נוגדנים". בניסויים הקליניים שנערכו בחודשיים האחרונים השתתפו 100 מתנדבים. פוטין ציין, כי חלק מהם לא סבלו כלל מתסמינים.

רוסיה היא המדינה הראשונה להעניק אישור רגולטורי לחיסון נגד קורונה, וזאת בטרם הושלם השלב השלישי של הניסויים הקליניים. בשלב חיוני זה ישתתפו אלפי מתנדבים, והוא נועד לאמת כי החיסון יעיל ובטוח ולשימוש.

ההצהרה שיצאה ממוסקבה נועדה לקבע את הדימוי של רוסיה כפורצת דרך בתחום המאבק בקורונה, אולם היא זכתה לתגובות ספקניות בעולם. מומחים סבורים כי בדרך אל החיסון רוסיה "עיגלה פינות", וזאת כתוצאה מלחץ פוליטי של הקרמלין להציג הישגים.

על פי נתוני המעקב של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם עלה ליותר מ-20 מיליון. את רשימת התחלואה מובילה ארצות הברית, עם קרוב ל-5.1 נדבקים מאומתים. במקום השני נמצאת ברזיל, בה אובחנו למעלה מ-3 מיליון נדבקים. הודו במקום השלישי, עם קרוב ל-2 מיליון ו-270 אלף נדבקיםברוסיה, הנמצאת במקום הרביעי, דווח על כ-891 אלף נדבקים, ובדרום אפריקה אובחנו כ-563 אלף נדבקים.

עוד עולה מהנתונים, כי מניין קורבנות הקורונה ברחבי העולם עומד על 736,254. ארצות הברית נמצאת גם בראש רשימת התמותה, עם 163,465 מקרי מוות. בברזיל מתו 101,752 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. במקום השלישי נמצאת מקסיקו, עם 53,003 מתים. בריטניה במקום הרביעי, עם 46,611 מקרי מוות, ובהודו מתו עד כה 45,257 חולי קורונה

תגיות:רוסיהולדימיר פוטיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה