הריון ולידה

בהריון? כל מה שרצית לדעת על הריון וטיפולי שיניים - ולא היה לך את מי לשאול

מיתוסים רבים רווחים באשר לטיפולי שיניים במהלך ההריון, אחד מהם הוא שדווקא במהלך ההריון - עולה הצורך בטיפולי שיניים בשל דלקות חניכיים חוזרות ונישנות.  האם זה נכון?

  • כ"א אב התש"פ
אא

מיתוסים רבים רווחים באשר לטיפולי שיניים במהלך ההריון, אחד מהם הוא שדווקא במהלך ההריון - עולה הצורך בטיפולי שיניים בשל דלקות חניכיים חוזרות ונישנות. 

האם זה נכון? מחקרים מוכיחים שיש קשר ישיר בין שינויים הורמונליים שמתרחשים בגוף בהריון לבין דלקות חניכיים חוזרות ונישנות במהלך ההריון. כך למשל הוכח כי רמתם הגבוהה של הורמוני האסטרוגן והפרוגסטרון בגופך, משפיעה על רקמות עדינות בגוף כרקמות השיניים, ויוצרת רגישות יש מאין באזור החניכיים והשיניים. 

בשל חוסר האיזון ההורמונלי שאת חווה בתקופה זו משתנה רמת החומציות בגופך, והיא זו שמביאה גם להקאות שאת חווה. 

הן רמת החומציות והן הרמה הגבוהה של שני ההורמונים הללו - משפיעות על מצב השיניים והחניכיים שלך. 

אז מה אפשר לעשות?

- הקפידי על צחצוח שיניים קפדני ויומיומי במהלך ההריון, ובמיוחד אחרי הקאות ובחילות. 

- הקפידי על שמירת היגיינת הפה והחניכיים, והימנעי ככל הניתן ממזונות מתוקים. 

- היוועצי ברופא המטפל שלך בקשר לנטילת אנטיביוטיקה, במקרה של זיהום ודלקות חניכיים שמביאות לכאב שיניים. בתקופת ההריון אסור לקחת משככי כאבים מסוגים מסוימים, ולכן חשוב מאוד להיוועץ ברופא המטפל גם בנושא זה, ולשאול באלו משככי כאבים כן ניתן להשתמש ובאיזה מינון - כאשר הכאב בלתי נסבל. 

מתי כדאי לטפל בשיניים במהלך ההריון?

יש הנזהרות שלא לטפל כלל בתקופת ההריון וסובלות את כאבי השיניים בלית ברירה, אולם באם ישנה דלקת חריפה - חשוב להיוועץ ברופא המטפל, כי לעתים הוא דווקא ימליץ לטפל ולא להזניח, כדי לא לגרום לנזק גדול יותר. 

מתי כדאי לטפל בשיניים? התקופה האופטימלית היא כרווקות ועוד לפני שאנחנו נכנסות להריון, אבל אם בכל זאת ישנו צורך דחוף בטיפולי שיניים, כדאי לדחות אותו לטרימסטר השני של ההריון. הטרימסטר השני הוא השליש השני להריון, וזה אומר שבועות 14-27. אם תטפלו בשיניים שלכן בתקופה זו, סביר להניח שתימנעו מתופעות כמו בחילות וצרבות שייגרמו בשל חומרי ההרדמה. 

לעומת זאת, רופאים ממליצים שלא לדחות את טיפולי השיניים לטרימסטר השלישי, משום שדווקא אז חוות נשים רבות עייפות כרונית, בחילות לעתים קרובות וכאבי גב - תופעות שעשויות להיות בעלות השלכות שליליות בטווח הארוך ולגרום לאי נוחות רבה באם יתווספו להן טיפולי השיניים. 

תגיות:לידהשינייםהריוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה