חדשות בארץ

כחול לבן תחרים את ההצבעה על החוק לפסילת נתניהו

בכחול לבן אמרו כי עמדתם העקרונית בנושא "לא השתנתה ולא תשתנה", אולם טענו כי בעת הזו "מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה, בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה"

גנץ מחוץ לביתו בראש העין, שלשום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ מחוץ לביתו בראש העין, שלשום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

כחול לבן הודיעה היום (שלישי) כי לא תשתתף בהצבעה על הצעת החוק של סיעת יש עתיד-תל"ם המבקשת למנוע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, שתעלה מחר לקריאה טרומית. במפלגה הבהירו שעמדתם העקרונית בסוגיה "לא השתנתה ולא תשתנה", אולם טענו כי בעת הזו "מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה, בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה". זאת, ברקע דבריו אתמול של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שהזהיר כי תמיכה בחוק מצדם עשויה להוביל לפיזור הכנסת.

נתניהו ברמלה, בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)נתניהו ברמלה, בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

עוד נמסר מכחול לבן כי "אנו בוחרים לעשות הכול כדי למנוע בחירות שיביאו אסון כלכלי על המשק ויקרעו לגזרים את החברה הישראלית". בכחול לבן קראו לכלל סיעות הקואליציה, ובראשן הליכוד, לאשר תקציב דו-שנתי. "הגיעה העת לאשר תקציב ארוך טווח, שייתן לציבור ודאות כלכלית שהוא עבורו כאוויר לנשימה. כל מי שינהג אחרת, ההיסטוריה תשפוט אותו כמי שפעל למען עצמו ונגד הציבור הישראלי".

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הביע במערכת הבחירות האחרונה תמיכה בחוק, אולם קידומו נבלם בעקבות החלטתו להיכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו ופירוק השותפות עם יש עתיד בהנהגת יאיר לפיד, אולם בשל משבר האמון העמוק בקואליציה ייתכן שבכחול לבן ינסו להשתמש בחוק כדי להפעיל מנוף לחץ על נתניהו כדי שזה יעביר תקציב דו-שנתי, כפי שהבטיח בהסכם הקואליציוני.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי כהונתו של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות, בראשן עבירות של שחיתות וטוהר מידות, "עומדת בניגוד מוחלט לנורמות המוסר הנדרשות מנבחר ציבור". נתניהו מואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ובאפריל הוא הודיע לגנץ כי קידום החוק "יקבור" את האפשרות לממשלת אחדות ויביא לבחירות רביעיות.

אם הצעת החוק נגד כהונת נתניהו תסוכל במליאה, היא לא תוכל לעלות שוב במשך חצי שנה. המהלך של יש עתיד נועד במקור ליצור לחץ על כחול לבן ועל העבודה לנקוט עמדה בסוגיית כהונתו של נתניהו כראש הממשלה, בחסות דגל "המלחמה בשחיתות" שהציגו שתי הסיעות לאורך שלוש מערכת הבחירות בשנה וחצי האחרונות.

נשיא המדינה ראובן ריבלין דחק היום בשני המנהיגים לבלום את ההליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי, שתקרה במידה ולא יאושר תקציב עד 28 באוגוסט. בתום פגישה עם שר התקשורת יועז הנדל, אמר ריבילין כי "לא ייתכן שנמשיך לעסוק באפשרות של בחירות נוספות בעוד אנו סופרים את מתינו", וכי "אם תובילו אותנו אל נקודת השפל המבהילה הזו - תכו את המדינה במכה קשה מכאיבה ובלתי נסלחת". 

תגיות:בני גנץכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה