חדשות בארץ

שר החוץ: לבנון היא בת ערובה של חיזבאללה, יוניפ"ל שותק

אשכנזי אמר כי האופן שבו ישראל יכולה "לשחרר" את לבנון מארגון הטרור היא, בין היתר, באמצעות הטלות סנקציות על הארגון: "אנחנו מתואמים עם ארה"ב באשר ללחץ על חיזבאללה. לצערנו, ממשלת לבנון לא הייתה חזקה מספיק"

אשכנזי עם מקבילו הגרמני בירושלים, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אשכנזי עם מקבילו הגרמני בירושלים, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס היום (שלישי) למתיחות בין ישראל לחיזבאללה בגבול הצפון, וטען כי יוניפי"ל, כוח משקיפי האו"ם בלבנון, אינו מממש את המנדט שניתן לו, שכן חיזבאללה "עדיין נמצא בשטח". אשכנזי אמר את הדברים במהלך סיור שערך ל-12 שגרירים בגבול הלבנוני, בו השתתפו בין השאר הממונה על שגרירות ארה"ב בישראל, שגרירי צרפת, גרמניה, סין ואחרים.

אשכנזי צירף לביקור קציני צה"ל בכירים, שהעבירו סקירות על הנעשה בשטח בשבועות האחרונים, בעקבות האשמותיו של ארגון הטרור השיעי כי ישראל חיסלה פעיל הארגון בסוריה. קבוצת השגרירים עברה לאורך הגבול ושמעה סקירה בהר אדיר ממפקד אוגדה 91, תת-אלוף שלומי בינדר, וקצינים נוספים בצה"ל. אשכנזי אמר כי לישראל "חשוב מאוד" להסביר את המצב, ברקע הדיונים שמתקיימים על הארכת המנדט של יוניפי"ל, שנהפך בתום מלחמת לבנון השנייה ב-2006 מכוח שמירת שלום לכוח בעל סמכות אכיפה מסוימות. על פי החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם הותר לחיילי יוניפי"ל לעצור פעילי חיזבאללה חמושים כאשר הם מאיימים על אנשי הכוח או מבצעים פעילות טרוריסטית דרומית לליטני ומצד שני גם לפעול כנגד צה"ל במקרה שזה מפריע ביישום המנדט שהכוח קיבל ממועצת הביטחון של האו"ם.

צוות יוניפ''ל בזירת האירוע בגבול הלבנוני, בחודש שעבר צוות יוניפ''ל בזירת האירוע בגבול הלבנוני, בחודש שעבר

לפי אשכנזי, "חשוב לנו להראות שישראל תומכת בהימצאותו של יוניפי"ל, אבל היא רוצה ודורשת שהמנדט הזה יקוים". לדבריו, הארגון, במתכונתו הנוכחית, "לא מסוגל לבצע את המנדט שלו ולהוציא את הנשק מהכפרים, וחיזבאללה, שנמצא בשטח בניגוד להחלטת האו"ם, מונע ממנו לעשות זאת". הוא הוסיף: "נמשיך לספר לעולם ולתבוע מלבנון ומיוניפי"ל לממש את המנדט שלו וליישם את החלטה 1701 כפי שהתקבלה אחרי מלחמת לבנון השנייה".

שר החוץ הגדיר את ממשלת לבנון "בת ערובה" של חיזבאללה, ואמר כי האופן שבו ישראל יכולה "לשחרר" את לבנון מארגון הטרור היא, בין היתר, באמצעות הטלות סנקציות על הארגון. "אנחנו מתואמים עם ארה"ב באשר ללחץ על חיזבאללה. לצערנו, ממשלת לבנון לא הייתה חזקה מספיק. חיזבאללה מחזיק בלבנון כבת ערובה - ואת זה אנחנו צריכים לתקן", הוסיף.

גורם בצה"ל אמר בשבוע שעבר לערוץ אל ג'זירה כי ישראל ממקדת את תשומת הלב על מניעת ההתבססות האיראנית בסוריה, ולא תמהר לחתור לעימות עם ארגון חיזבאללה. זאת, שבוע אחרי חילופי אש שנרשמו בין כוח חיזבאללה לבין צה"ל, שעל פי הפרסומים העדיף להבריח את הלוחמים חזרה ללבנון ולא להביא לקורבנות בנפש. עם זאת, הגורם הזהיר את חיזבאללה, שחוסה תחת ממשלת לבנון, כי ישראל תגיב "בתקיפות" לכל מתקפה של ארגון הטרור השיעי וכי "מתקנים של ממשלת לבנון יהיו בבנק המטרות שלנו". לדבריו, לישראל אין כוונה להנחית מכת מנע על חיזבאללה או על המדינה הלבנונית, אולם הכוננות בגבול לבנון תימשך כל עוד יהיה צורך בכך.

תגיות:יוניפי"לחיזבאללהלבנוןגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה