נטורופתיה ורפואה טבעית

כך תשמרו על הגוף שלכם, שלא יתרחש בו "קצר"

הבורא, ברוב רחמיו, ברא את גופנו באופן מופלא ביותר. הוא פועל באיזון מושלם, ועלינו להודות לבורא על כל נשימה ונשימה. אך בד בבד עלינו לשמור על האיזון, לתחזק את הגוף. כך נעשה זאת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גם ללא הבנה מקצועית בסודות החשמל, כל אחת מאיתנו יודעת ודאי כיצד נוצר קצר חשמלי. אחת מהסיבות היא – שימוש יתר בכוח החשמל ללא תיאום עם יכולת התפוקה או במילים אחרות, מתח גבוה מידי העלול לגרום לקצר!

הגוף שלנו פועל בדיוק באותו האופן.

המוח הוא מרכז הבקרה של הגוף, מעין ספק החשמל. חוסר איזון או שימוש יתר באנרגיה ללא מילוי המצברים, ומתח גבוה הנובע מסיבות שונות - עלול ליצור קצר ושיבוש בתפקוד הגוף, שמשליך גם על הנפש.

הבורא, ברוב רחמיו, ברא את גופנו באופן מופלא ביותר. הוא פועל באיזון מושלם, ועלינו להודות לבורא על כל נשימה ונשימה. המערכות בגופנו פועלות בהרמוניה מושלמת, ובצורה נסית לחלוטין.

אך בד בבד ציווה עלינו הבורא לשמור על האיזון, לתחזק את הגוף.

הגורם הראשון והחשוב לשמירה הם הרוגע והשלווה. לא להיכנס למצב של מתח, כי אז כפי שהזכרנו לעיל, עלול להיווצר קצר.

חרדה אף גורמת לחוסר שינה ולקשיי הירדמות, מה שגורם הלאה לירידה בתפקודי המוח, ומגביר את חוסר האיזון. בנוסף, התזונה ירודה ולקויה: מסתפקים בכוס קפה עם עוגה, ומתוך ניסיון להרגיע את מצב הרוח הירוד - צורכים מתוק בכמות גבוהה, מה שמחליש את הגוף עוד יותר, וככדור שלג שמתגלגל נכנסים למערבולת שקשה לצאת ממנה.

אז מה ניתן לעשות?

פשוט למנוע את הקצר ולהחזיר את הגוף לאיזון.

כיצד? באמצעות הרפיה נכונה, נשימות עמוקות, טיפולים מותאמים כמו NLP או CBT, נטילה של תוספי תזונה וויטמינים שמשפרים את האיזון בין ההורמונים, כמו ויטמינים מקבוצת B, אומגה 3, טיפות וצמחים שמסייעים בהרגעה וכו', הליכה יומית של חצי שעה ועוד. בפעילות גופנית המוח מפריש אנדורפינים מרגיעים, ומאזן את החומרים האחראיים לרגיעה ושמחה.

בנוסף, נאמר משפטים חיוביים שישדרו רוגע וביטחון לתת המודע, לדוגמה: "אני שמחה", "אני מבריאה", "ה' שומר עלי", "ה' איתי בכל מצב".

נחזק את גופנו באכילה נכונה – ארוחות מסודרות המשלבות מגוון רחב של ירקות מכל הסוגים, פחמימות מלאות וחלבונים מהצומח כמו קינואה, כוסמת ירוקה, קטניות, שקדים ואגוזים.

שתיה מספקת ושינה בזמן בשעות הלילה, כל אלו יביאו אותך לאיזון מועיל ומבריא, וימנעו את נפילות המתח.

שנזכה כולנו לנפש בריאה בגוף בריא!

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:נפשבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה