חדשות בארץ

טרור התבערה: סוכלה הברחת עשרות אלפי בלונים לרצועת עזה

בשבוע האחרון סיכלו עובדי בית מכס אשדוד שני ניסיונות להבריח לרצועת עזה עשרות אלפי בלוני הליום, שנועדו לתגבר את טרור התבערה והנפץ

(קרדיט צילום: רשות המסים)(קרדיט צילום: רשות המסים)
אא

ברקע המשך הפרחת בלוני הנפץ והתעבורה מרצועת עזה לשטח ישראל, דיווחה היום (רביעי) רשות המסים כי בשבוע האחרון סוכלו שני ניסיונות להברחת עשרות אלפי בלוני הליום לרצועה.

הבלונים אותרו במסגרת פעילות להערכת סיכונים מכסית וביטחונית, שמבצעים עובדי בית מכס אשדוד, על מנת לסכל הברחת אמצעי לחימה וטובין דו-שימושיים אל תוך הרצועה. בלוני ההליום הוסלקו בשתי מכולות של פריטי לבוש ותיקים, שיובאו על ידי יבואנים עזתיים ויועדו להגיע לרצועת עזה, ככל הנראה על מנת לתגבר את טרור התבערה והנפץ שחודש על ידי הפלסטינים בימים האחרונים. המכולות נתפסו, והנושא הועבר לגורמי הביטחון להמשך טיפול.

מרשות המסים נמסר, כי "מכס אשדוד מטפל ב-90% מכלל הייבוא לרצועת עזה, ועושה בימים אלו מאמצים רבים על מנת לבלום ייבוא של בלונים מסוגים שונים, וזאת כדי לסכל את טרור הבלונים".

לאור ריבוי הזירות בהן מתגלים בלונים הנושאים עמם פריטים חשודים, פנו במשטרה לציבור באזהרה כי בכל מקרה מעורר חשד יש להתרחק מהמקום, לפנות למוקד 100 ולהשאיר את הטיפול לכוחות המשטרתיים.

(צילום: דוברות המשטרה)

הפלסטינים חידשו בשעות הבוקר את שיגור בלוני התבערה והנפץ לשטח ישראל. עד כה דווח על שמונה אירועי שריפה. אתמול פרצו כ-60 שריפות, ומאות דונמים עלו באש. במסגרת ההתמודדות עם חידוש טרור הבלונים, הוצבה בעוטף עזה המערכת הטכנולוגית החדשה "להב אור", המיועדת ליירט בלונים באמצעות קרן לייזר. בשלבי הניסוי שלה השיגה המערכת למעלה מ-90 אחוזי הצלחה, והבוקר היא נכנסה לשימוש מבצעי שוטף.

תגיות:רצועת עזהבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה