כתבות מגזין

אלעד צדיקוב: "'היהודים באים' מבזה את היהדות באופן שיטתי. הגיע הזמן לומר לכך די"

חבר מועצת עיריית הרצליה, אלעד צדיקוב, התחלחל לגלות אלו תכנים נוראיים משודרים בטלוויזיה הציבורית, והחליט להיות ממובילי המאבק כנגד תאגיד השידור הציבורי "כאן". בראיון מיוחד הוא חושף מדוע הרים את הכפפה ומבטיח להמשיך במאבק עד לסוף הטוב

  • כ"ו אב התש"פ
אלעד צדיקוב. לוחם מיומן - והפעם על הרוחאלעד צדיקוב. לוחם מיומן - והפעם על הרוח
אא

אלעד צדיקוב, חבר מועצת עיריית הרצליה מטעם דגל התורה, עסוק מאוד בימים אלו. מלבד פעילותו השוטפת כחבר מועצה וכאיש מפלגת 'דגל התורה', צדיקוב ומספר פעילים מארגון "אופק – המטה להסברה יהודית" מובילים את המאבק נגד תכנית הטלוויזיה 'היהודים באים', של תאגיד השידור הציבורי "כאן", המבזה את כל מה שקדוש ויקר לעם היהודי.

"שתקנו במשך שש שנים שהתכנית הזו קיימת", אומר צדיקוב בראיון מיוחד שאנו עורכים עמו בעיצומן של ההכנות האחרונות לקראת העצרת הגדולה שתתקיים, בעז"ה, מחר (שני). "למרות הרעל והבוז שמובא שם נגד כל דבר יהודי - שתקנו, כי חששנו שאם נפתח במאבק נגדם זה אולי עלול עוד לסייע להם ולהביא רייטינג לתכנית הזו. אבל ברגע שהם מבזים את שם ה-ו-י-ה, מבחינתנו נגמרה השתיקה. איננו יכולים לשתוק עוד".

 

"אם היו מבזים את מוחמד – המדינה הייתה סוערת"

אלעד צדיקוב, חבר מועצת הרצליה מטעם דגל התורה, ניהל לא מעט קרבות בחייו. כלוחם לשעבר ב'שייטת 13', התמודד צדיקוב מול לוחמי החיזבאללה בקרבות פנים אל פנים, בהרי דרום הלבנון. היום, שנים אחרי, הוא נראה אחרת. את פניו מעטר זקן שיבה ועל ראשו מתנוססת כיפה גדולה. אך הקרבות ממשיכים ללוות את פסקול חייו.

"בעבר נאבקתי על שלומה הגשמי של הארץ, והיום אני נאבק על שלומה הרוחני. זה הרבה יותר חשוב עבורי", הוא אומר.

מדוע החלטת להיאבק על הדבר הזה?

"הנזק שהם עושים גדול מכפי שאפשר לשער", הוא מסביר. "הסיבה לכך שהתכנית הזו מסבה נזק רב נובעת מהעובדה הידועה לכל, שהנוער והצעירים במדינת ישראל גדלים כיום כמעט ללא מידע על התורה והיהדות. הבורות זועקת לשמים. וכאשר הידע לא מגיע ממקורות טובים, חלקים גדולים  מהציבור הישראלי ניזונים ממקורות כמו התכנית הזו, שמהווה עבורם הצצה כמעט יחידה על דמויות הוד מההיסטוריה היהודית כאסתר המלכה ואליהו הנביא. הבוז שבו מוצגים דמויות העבר של העם היהודי בתכנים מעין זו מהווים אם כן נשק רב עוצמה ומכוון נגד היהדות. צורת הצגתם של גדולי ומאורי ישראל בעבר נחקקת בליבם ובמוחותיהם של הצעירים הללו, ואת הצלקת הזו קשה יהיה להסיר מהם לכל ימי חייהם".

צדיקוב מכיר מקרוב את הנזק שהתכנים הללו עלולים לגרום. קרוב משפחתו החל לפני מספר שנים להתקרב אל היהדות, אך המסרים שנקלטו בקרבו בגיל הצעיר מקשים עליו להיפרד לגמרי מהזוהמה והטומאה - גם היום, שנים ארוכות לאחר מכן ולאחר שגילה את האמת. "הוא גדל על הבאבא בובה, שזה אגב אותו שחקן שמשחק כיום בתכנית 'היהודים באים'", מספר צדיקוב. "אותו קרוב משפחה, על אף התקרבותו אל הדת, נותר עד היום עם שרידים של יחס בעייתי כלפי צדיקי ישראל: באבות כדוגמת הבאבא סאלי, ודמויות נוספות ביהדות. הוא עובד על עצמו כיום, וזה, בעז"ה, יעבור לו, אבל מהמקרה החמור הזה ניתן להבין את עוצמת ההשפעה שיש לתכניות הרדודות הללו על הצופים", הוא אומר.

צדיקוב מלא טענות גם כלפי הממסד הפוליטי, והמשפטי בישראל. "אם היו מבזים קהילות שהתקשורת נוהגת לאתרג – המדינה הייתה סוערת", הוא טוען. לדבריו, "במקרה שאחת מהאוכלוסיות האהודות על התקשורת הייתה מותקפת, הפוליטיקאים היו מתחרים ביניהם מי יפרסם את התגובה החריפה ביותר, וכלי התקשורת שהיה אחראי לדבר הזה – היה מתקפל מהר מאוד. נקל לשער כי במקרה שמושא הביזוי והלעג היו משפחות שכולות לדוגמה, או ניצולי שואה, ולהבדיל – ערבים, התקשורת הייתה זועקת חמס והפוליטיקאים היו מגנים ואף נוקטים בצעד אקטיביים כנגד התכנית המבזה, עד לרגע שבו כלי התקשורת שפרסם את התוכן הזה היה נאלץ להוריד את התכנית בתוספת התנצלות בפני הציבור שנפגע ממנו. אבל כאשר יש תכנית שמבזה באופן קבוע ושיטתי את העם היהודי ואת ערכי היהדות – כולם שותקים. זה לא ייתכן", הוא אומר בכאב.

צדיקוב מספר כי ניתן לראות עד כמה שונה ההתייחסות בין פגיעה בערכים יהודיים לפגיעה בעקרונות איסלאמיים, להבדיל, מאירוע שהתרחש אך לפני תקופה: "לפני כשנתיים פורסם ספר שבכריכתו הוצגה תמונתו של מוחמד, אבי האיסלאם, כשלצדו ראש של חזיר, הנחשב לחיה טמאה גם בקרב המוסלמים", מספר צדיקוב. "האירוע ההוא הסתיים בהגשת כתב אישום חמור נגד מחברת הספר, אשר נשלחה לבסוף לשנתיים מאסר. וכאן מפרסמים דברים חמורים בהרבה נגד היהדות, שכלפיה השופטים היו אמורים להיות רגישים יותר, ובכל זאת אין פוצה פה ומצפצף".

ובכל זאת, כלי התקשורת רבים רוויים בתוכן הנוגד את רוח היהדות. מדוע החלטתם להילחם דווקא בתכנית הזו?

"זה לא סוד שבתאגיד יש הרבה מאוד ביזוי תורה וגדולי ישראל, בדומה לכלי תקשורת נוספים שיש בהם תוכן שפוגע ומבזה את היהדות", אומר צדיקוב, ומוסיף: "איננו מתעסקים בתכנית כזו או אחרת אלא מטרתנו לבער את הנגע מהשורש. 'היהודים באים', היא סימפטום. לא המחלה עצמה. ולכן, אנו ממקדים אומנם את המאבק בתכנית הספציפית הזו, אבל מטרתנו היא להרחיב את המאבק בהמשך לתכנים נוספים בכלי תקשורת אחרים".

צדיקוב מציין כי גם העובדה כי תאגיד השידור הציבו ממומן מכספי המסים של אזרחי ישראל, תרמה לכך שמטה המאבק מתמקד דווקא בה. "זה מצב בלתי אפשרי שבו אנו - אזרחי ישראל – מממנים מכספי המסים שלנו את הבושה הזו. בין אם נרצה ובין אם לא, אנו משלמים את תכני התאגיד באמצעות תשלום של מאות שקלים מדי שנה במסגרת הטסט השנתי שמעביר כל אזרח לרכבו. עובדה זו גורמת לכך שיש בידינו את כל ההצדקה לדרוש שהתכנית הזו לא תפגע בנו. האם ייתכן שאנו נשלם על דבר שפוגע בנו?" הוא תוהה.

אבל כמו כל דבר אחר בחיים, גם ההחלטה לפתוח במאבק הגיעה בעקבות אירוע שאותו מכנים במטה המאבק "דרמטי". היה זה כאשר משרד החינוך העלה את תכני "היהודים באים" לאתר משרד החינוך. "זה היה מבחינתו הקש ששבר את גב הגמל", מספר חבר המועצה מהרצליה.

 

"התאגיד נאבק כדי לבטל את העצרת"

לפני שש שנים, במהלך שנת 2014, יצאו אלפי בני אדם למחות במסגרת המחאה שכונתה 'מחאת המילקי'. בהפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, דרשו המפגינים להוזיל את יוקר המחיה בישראל. "עם ישראל יצא אז למאבק על מחיר המילקי", אומר צדיקוב. "על מחיר מעדן פשוט יצאו להפגין אלפי בני אדם. עבור שם שמים, ודאי שעלינו לצאת ולמחות בכל הכוח", הוא אומר.

במהלך השיחה עמנו חושף צדיקוב הנמרץ, כי המאבק נגד תאגיד השידור אינו עומד להסתכם בעצרת שתתקיים ביום שני הקרוב, אלא להימשך גם הלאה במסדרונות בתי המשפט. "אנו מתכננים מהלך שלם, שהעצרת היא תחילתו", הוא אומר. בשלב שלאחר קיום העצרת מתכננים מובילי המאבק להגיש תביעה לבית המשפט בבקשה להפסיק את תשלום האגרה השנתית עבור תאגיד השידור הציבורי, או לחילופין, לחייב את התאגיד לשקף את עמדותיהם של כלל אזרחי ישראל באופן שווה. "אנו רוצים לחייב את תאגיד השידור לשלב ערכים תורניים באופן שמשקף את הצד הדתי והמסורתי בישראל", אומר צדיקוב ומוסיף, "בכוונתנו גם לדרוש שהתאגיד יעסיק אזרחים באופן שוויוני מכלל האוכלוסיות במדינה. לא ייתכן שהמצב הקיים, במסגרתו פרומיל מאזרחי המדינה הם אלו שעובדים בתאגיד ומובילים משם אג'נדות קיצוניות ואנטי-יהודיות, בזמן שרוב העם – זה המסורתי ואוהב היהדות, נאלץ להיוותר מאחור".

ונחזור לעצרת עצמה. אלו אישי ציבור עומדים להשתתף בה?

"לא נוכל לחשוף כעת את הכל, אבל כן נוכל להגיד שיש היענות רחבה מכלל הציבורים בישראל להגיע לאירוע הגדול, וצפויים להשתתף בה רבנים גדולים מכלל המגזרים, ביניהם הרב זמיר כהן, הרב בצרי, הרב גרוסמן, הרב בן פורת, הרב יגאל כהן ועוד. יהיו שם גם רבני הציונות הדתית, בהם הרב שמואל אליהו, הרב אבינר, הרב חיים לבנון, הרב צבי קוסטינר ועוד.

מהצד השני עומדים להשתתף באירוע גם מפורסמים ומובילי דעה מהציבור הכללי, כזמרים ואנשי תקשורת. לשאלתנו במי מדובר, משיב צדיקוב כי אינו יכול לחשוף בשלב זה את שמותיהם, מחשש כי יופעל עליהם לחץ שלא להגיע לעצרת.

מה הערך בקיום העצרת?

"את השאלה הזו אתה יכול להפנות לתאגיד השידור הציבורי שכבר נאבק בנו ומבקש לבטל את העצרת", הוא אומר, "יש בידינו מידע מדויק מהמשטרה על לחצים שמפעיל התאגיד במטרה למנוע את קיום העצרת. אבל זה לא יצליח להם. אנו נגיע לשם ונמחה עבור שמו יתברך.

"אנו מעריכים כי במקרה שיגיעו אנשים רבים לעצרת, זה יעורר רעש תקשורתי ויפגע בתאגיד. הצלחת העצרת עשויה גם להוביל ליצירת כוח פוליטי שיסייע לנו במלחמה נגד התכנים הבעייתיים שמשודרים בתאגיד, וגם לרוח גבית שתאפשר לנו להתמודד טוב יותר מולם בבית המשפט".

לסיום אומר צדיקוב: "עם ישראל ברובו בריא בנפשו: אוהב את השם ואת מסורת ישראל ובגלל הקומץ הזה שנמצא בצמרת התקשורת הישראלית - מפורסם התוכן המזעזע הזה. להערכתי", הוא מוסיף, "הקומץ הזה מוביל מדיניות אסטרטגית סדורה נגד הציבור המסורתי בישראל, שנועדה לפגוע בדור העתיד של עם ישראל. אותם אנשים יודעים שזו ההזדמנות האחרונה שלהם לעצור את הציבור המסורתי והדתי בישראל ההולך ומתרחב, בחסדי השם, לכן הם רוצים להשפיע כעת על צעירי ישראל שיגדלו בעשור הקרוב, כי תקופת הזמן הזו היא התקופה האחרונה בה הם מאמינים שיוכלו לבלום את העלייה והגידול בכוח הדתי-מסורתי. במסגרת המאבק הזה אנו רואים את ההתנהלות של המערכת הצבאית אשר מגלחת זקנים של חיילים דתיים, ומובילה מדיניות בעייתית מאוד נגד הדת. אנו רואים זאת גם במערכת המשפט וכמובן בכלי התקשורת.

"העצרת הזו, אם כן, היא כלי אחד, רב עוצמה במלחמה על העתיד של עם ישראל כולו", הוא מסכם.

ולמרות הדברים הללו, צדיקוב משדר אופטימיות: "אלפיים שנות גלות החזקנו ראש מעל המים, מול אלו שחירפו וביזו מערכות השם. בוודאי שגם כעת נצליח", הוא קובע: "את הצעד הראשון בדרך להילחם בתכנית הזו נעשה ביום שני הקרוב ברחוב בית הדפוס 32 בירושלים, מול מבנה תאגיד השידור הציבורי, בשעה 19:00 בערב. והקב"ה יסייע לנו שנצליח להסיר את החרפה הזו מעלינו".

 

המחאה נגד 'היהודים באים' נמשכת: אלעד צדיקוב 'שובר שתיקה' - גם בערוץ הכנסת 

תגיות:אלעד צדיקובהיהודים באים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה