כתבות מגזין

ההסכם עם האמירויות הערביות: עומר אדם (שוב) ריגש את הרשת - לא תאמינו מדוע 

מדוע הוזמן הזמר עומר אדם לבקר בארמון משפחת המלוכה בדובאי, ואיך זה קשור להסכם שנחתם בין המדינות לכינון היחסים?

עומר אדם (צילום מסך מתוך הסרטון)עומר אדם (צילום מסך מתוך הסרטון)
אא

לאחר שבשבוע שעבר נחתם הסכם הנורמליזציה וכינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות - הזמר עומר אדם קיבל הזמנה מיוחדת מאחד ממנהיגי האמירויות המשתייך למשפחת המלוכה - חאמד בן חאליפה שמו, לביקור בארמון. 

חאליפה שיגר לאדם הזמנה מיוחדת לביקור בארמון - לאור מחווה של אדם שפורסמה לפני כחודשיים, כאשר אדם שלח ברכה ותודה למנהיגי האמירויות, כאות תודה על יחסם הטוב לקהילה היהודית בדובאי. 

בסרטון מיוחד שפורסם ברשתות החברתיות נראה אדם כשהוא מחזק את ראשי הקהילה היהודית בדובאי ובראשם סולי וולף, ואף מודה למנהיגים הערביים.

"אני רוצה לחזק את ידיכם על כל התרומה ועל כל מה שאתם עושים למען הקהילה היהודית. אני גם רוצה בהזדמנות הזאת למסור תודה רבה לשני אנשים חשובים מאוד: לנשיא איחוד האמירויות שייח' חאמד בן חליפה אל-נחייאן, ומנהיג דובאי מוחמד בן ראשיד אל מכתום - תודה רבה לכם, אוהב אתכם. בעזרת השם ניפגש בקרוב בדובאי".

מחווה זו ריגשה את השייח' חליפה, שמיהר לשגר הזמנה מיוחדת עבור אדם לביקור בדובאי. 

(קרדיט סרטון: מתוך עמוד הפייסבוק של הזמר עומר אדם)
 

בקהילה היהודית בדובאי חיים כיום כ-2,000 יהודים שברובם מקיימים אורח חיים דתי - הודות לסיוע של השלטונות. בשיחה עם העיתונאי שלומי זייאנץ, כתב המגזין החרדי-אמריקני 'עמי', סיפר ראש הקהילה בדובאי סולי וולף כי אורח החיים שלהם במדינה נטול פחד, זאת הודות ליחסם החביב של השלטונות כלפי הקהילה. "בשבתות אנו מתפללים למען השליטים, המדינה והצבא", אמר וולף בראיון. 

לדבריו, לפני כחודשיים נפתח תלמוד תורה חדש בדובאי, שבו לומדים כ-40 ילדים למשפחות יהודיות, וכל הילדים חובשים על ראשם כיפות מיוחדות שעליהן רקומות המילים 'תלמוד תורה דובאי' באנגלית. כחלק מיחסם התומך של מנהיגי האמירויות - היהודים יחנכו בקרוב מקווה טהרה חדש, וגם בית הכנסת שעומד על תלו מזה שנים, מקיים בו תפילות כסדר בשבתות וחגים. במקום יש גם שחיטה כשרה למהדרין ושיעורי תורה קבועים.

זייאנץ אף ראיין בעבר את המיליארדר הפרו-ישראלי חאלף אחמד אל-אבטור, שידוע ביחסו החם כלפי יהודים - יחס שעורר לא פעם זעם בעולם הערבי, בשל כך. אל-אבטור הוא בין הראשונים לקרוא לכינון יחסים טובים עם ישראל באומרו כי "ערבים ויהודים הם בני דודים, וזה מטופש שבני דודים נלחמים זה בזה. אנו במדינות המפרץ חייבים לומר בפומבי שאנחנו רוצים לכונן יחסים עם ישראל".

בתגובה לך קמה סערה גדולה לא פעם על ידי גורמים אנטי-ישראליים שביקשו להשתיקו בטענה כי ילדיו 'ציוניים' ו'ישראלים', אך אל-אבטור לא נסוג אחורנית, ולא חזר בו מדבריו. "צריך ליידע את העולם שאנחנו רוצים את העתיד עם ישראל, ורוצים שלום. ישראל קיימת וזו עובדה מוגמרת, ואנחנו צריכים להתמודד עם זה".

תגיות:היסטוריהעומר אדםאמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה