חדשות בארץ

יו"ר הקואליציה זוהר: "נתניהו רתח מזעם"

בריאיון לגלי צה"ל, אמר חבר הכנסת מיקי זוהר כי ראש הממשלה נתניהו "רתח מזעם" על הדיווחים בתקשורת לפיהם הסכים למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. בתשובה לשאלה האם שר הביטחון בני גנץ יתמנה בנובמבר 2021 לראש הממשלה: "בהתאם להתנהלות כחול לבן כרגע, נראה שהוא לא יהיה"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), אמר הבוקר (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "רתח מזעם" כשצפה אמש בדיווחים התקשורתיים על ההסכמה שנתן לכאורה למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. "ישבתי אתמול אצל ראש הממשלה בפגישת עבודה", סיפר בריאיון לירון אברהם בגלי צה"ל. "בשעה 20:00 הוא הדליק את הטלוויזיה. לראות אותו צופה בדיווח היה מחזה סוריאליסטי מבחינתי. האיש רתח מזעם, כעס על השקר המעוות בצורה שלא ראיתי אותו אף פעם. גורמים פוליטיים, יחד עם כלי תקשורת, מייצרים יש מאין שקר מוחלט, פייק ניוז. ההתנהלות השקרית של חלק גדול מכלי התקשורת חצתה כל גבול".

בלשכת ראש הממשלה הכחישו אתמול בתוקף את הפרסום, שהופיע לראשונה ב"ידיעות אחרונות", לפיו במסגרת ההסכם לכינון יחסים עם איחוד האמירויות, הסכימה ישראל כי ארצות הברית תמכור למדינה המפרצית מטוסי F-35: "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כל שהיא בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות. מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל. ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני, והיא לא השתנתה".

בהמשך ההודעה פורטו ההזדמנויות בהן הביע נתניהו את התנגדותו לעסקה אפשרית למכירת המטוסים המתקדמים: "ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F-35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני, לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת ראש הממשלה עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין. בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, ראש הממשלה הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום".

"ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום. שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי. ב-3 באוגוסט, בהנחיית ראש הממשלה, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F-35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון". בסיכום ההודעה הודגש כי "הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארצות הברית הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

 

"נראה שגנץ לא יהיה ראש ממשלה בנובמבר 2021" 

בהמשך הריאיון התייחס זוהר למשבר המתמשך בין מפלגתו לכחול לבן. "עדיין לא הגענו לסיכומים עם כחול לבן. אנחנו מנהלים איתם כל העת משאים ומתנים, בניסיון להגיע להבנות במגוון נושאים", אמר. הוא ציין, כי "הבוקר אנחנו מתכוונים לקדם בוועדת הכספים את ההכנה של החוק לדחיית התקציב לקריאה שנייה ושלישית, כך שכל מה שייוותר זה להצביע עליו במליאה".

זוהר הדגיש, כי משבר הקורונה הוא "מה שמחזיק את הממשלה".  הוא הבהיר, עם זאת, כי "ההתנהלות של כחול לבן מתחילת הקדנציה לא מוצאת חן בעינינו". לדבריו, "הממשלה משקיעה 99% מהזמן שלה בטיפול במשבר הקורונה, אבל יש נושאים אחרים לא פחות חשובים". בהקשר זה תקף זוהר את "הגיבוי הטוטלי" שמעניקה כחול לבן למערכת המשפט, "מבלי אפשרות לבחון שגיאות שלה, לבדוק שמא היא אינה מושלמת, או להשמיע עליה ביקורת".

"אנחנו 36 מנדטים, יחד עם גוש ימין שמגיע ל-54 מנדטים – להם קצת פחות משליש. לכן הייתי מצפה שייתנו את הכבוד המגיע לאנשים שמייצגים את רוב הציבור בקואליציה הזו", הוסיף זוהר. "אם ארצה מחר בבוקר כיו"ר הקואליציה לפרק את הקואליציה, אפשר לעשות את זה בקלי קלות. כמעט בכל שבוע מגיע פיגוע חדש לכנסת מטעם האופוזיציה. תאר לך מצב שהגענו לסיכום מוחלט עם כחול לבן, ובשבוע הבא מגישה האופוזיציה הצעת חוק לפסקת ההתגברות והליכוד בוחר להצביע בעד ההצעה. מה קורה עם כחול לבן – הם נשארים בממשלה?".

בתשובה לשאלה האם להערכתו יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ייכנס בנובמבר 2021 ללשכת ראש הממשלה במקומו של נתניהו, ענה יו"ר הקואליציה: "אני באמת לא יודע להגיד. בהתאם להתנהלות כחול לבן כרגע, נראה שהוא לא יהיה".

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה