חדשות בריאות

בעקבות עדכון הנתונים החסרים: מניין הנפטרים זינק ל-781

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מצבם של 398 חולים מוגדר קשה, ביניהם 118 מונשמים. מתחילת ההתפרצות, אותרו 97,783 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 73,084

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) את נתוני התמותה בישראל כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, לאחר שבצהריים פורסם כי התגלו טעויות בדיווחים על מניין מקרי המוות במוסדות הגריאטריים. על פי דוח התחלואה המעודכן, מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 781 בני אדם שנדבקו בנגיף.

עוד עולה מהנתונים, כי מחצות אובחנו 1,111 נדבקים מאומתים, והתקבלו תוצאותיהן של 18,607 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-6%. נכון להערב, 23,918 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 793 מאושפזים בבתי חולים.

מצבם של 398 חולים מוגדר קשה, ביניהם 118 מונשמים. 164 חולים נמצאים במצב בינוני. מתחילת ההתפרצות, אותרו 97,783 נדבקים מאומתים. מספר המחלימים עומד על 73,084.

כאמור, מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי 53 קשישים שנפטרו בחודשים יולי ואוגוסט בבתי אבות ברחבי הארץ כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה הושמטו בטעות ממניין הנפטרים הרשמי של המשרד. על פי הודעת המשרד, מדובר בקשישים שהתגוררו במוסדות גריאטריים, שהדיווחים עליהם הועברו שלא כראוי: "עד כה המוסדות הגריאטריים, ביניהם גם מוסדות פרטיים, דיווחו באופן נפרד לחמ"ל ומשם הועבר המידע למערכת הממוחשבת. משרד הבריאות מבצע בדיקה האם יש מקרים נוספים שלא נוספו".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר, כי הוא "רואה את העניין בחומרה רבה". במשרד הבריאות אמרו כי "השר הנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות תוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך. שר הבריאות מתכוון לפעול בשקיפות, וליידע את הציבור בתוצאות הבדיקה ובמסקנותיו". 

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הורה לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה מקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים, בכללם המוסדות הגריאטריים. כלל הדיווחים ישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות בעדכון שוטף.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה