חדשות בארץ

השר גלנט הורה להסיר את סרטוני "היהודים באים" מאתר משרד החינוך

ראש המטה של גלנט מסר כי "הסרטונים אינם עומדים בקריטריונים אותם קבע השר. משרד החינוך יפעל בהתאם לרוח זו, ויתרגם אותה לפעולות פרטניות בכלל התחומים"

  • ל' אב התש"פ
גלנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גלנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט הורה להסיר מאתר משרדו סרטונים מתוכנית הסאטירה "היהודים באים", וזאת בניגוד לעמדתה של מירי שליסל, יושבת ראש המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך.

במכתב ששלח אתמול יואב פרנקל, ראש המטה של שר החינוך, למנכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, הודגש כי "עמדתה של יו"ר המזכירות הפדגוגית לא הוצגה בפני השר, ולא התקבלה או אושרה על ידו, או על ידי מי מטעמו".

"בראיית השר, ראוי כי כל תוכן המועבר על ידי משרד החינוך ייבחן תחת שני תבחינים מרכזיים, האחד הינו המסר המועבר באמצעותו והשני הוא המקור היוצר את התוכן והערכים איתם הוא מזוהה. במדינה דמוקרטית, ראוי כי יישמר חופש הביטוי של כל אדם ותהיה לו הבמה להביע את דעתו ועמדתו. באשר למערכת החינוך, נדרש לנקוט משנה זהירות, ומחובתנו לוודא כי לא ייעשה שימוש בתכנים בעלי מסר או זיהוי פוגעניים כלפי ציבור כלשהו בישראל".

"השר ציין כי הוא רואה לנגד עיניו את ערכי האחדות, השותפות והסובלנות כערכים מובילים במערכת החינוך. לאור האמור לעיל, נראה כי הסרטונים המופיעים באתר אינם עומדים בקריטריונים אותם קבע השר. משרד החינוך יפעל בהתאם לרוח זו, ויתרגם אותה לפעולות פרטניות בכלל התחומים".

מוקדם יותר אתמול, פורסם מכתבה של שליסל לולד, בו דחתה את דרישתו להסיר את התכנים הפוגעניים. "סאטירה היא כלי חינוכי המעורר לחשיבה וביקורת ומתחבר לעולמם של התלמידים", כתבה. "הסרטונים שמופיעים באתר נבחרו בקפידה, ונועדו להעלות דיונים חשובים בכיתה. הנושאים הללו הם לגיטימיים וחיוניים בהוראת התנ"ך בחינוך הממלכתי". בסיום דבריה כתבה שליסל, כי "אין בכוונתנו להסיר את הסרטונים מן האתר". היא ציינה, כי "עמדה זו הוצגה בפני שר החינוך ומנכ"ל המשרד והתקבלה על ידיהם". במשרד החינוך הוציאו הודעת הכחשה, בה הובהר כי "המכתב מטעמה של יו"ר המזכירות הפדגוגית, מירי שליסל, והתוכן שבו מייצגים את עמדתה בלבד ולא הובאו בפני השר והמנכ"ל, ולפיכך לא קיבלו את אישורם".

תגיות:משרד החינוךיואב גלנטהיהודים באים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה