חדשות בארץ

30 עצורים בהפגנה נגד נתניהו בירושלים, שלושה שוטרים נפצעו

במהלך העימותים האלימים בין שוטרים ומפגינים, נפצעו שלושה שוטרים. סגן-ניצב ניסו גואטה תועד כשהוא מכה מפגינים ומפעיל נגדם כוח רב. במשטרה הגיבו, כי לטענת הקצין הוא הותקף על ידי שני מפגינים: "האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר"

העימותים בירושלים, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)העימותים בירושלים, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

עימותים אלימים פרצו אמש (מוצאי שבת) בין שוטרים ומפגינים, במהלך ההפגנה בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 30 מפגינים נעצרו, ושלושה שוטרים נפצעו.

מהמשטרה נמסר, כי השוטרים פעלו לאבטח את המחאה ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, "זאת לאחר שחלק מהמפגינים קיימו תהלוכה בניגוד לחוק תוך חסימה של צירי תנועה ושיבוש שגרת החיים בעיר. המשטרה פעלה על מנת להסיט את המפגינים מצירי התנועה הראשיים בכדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בתושבים. בתוך כך, זיהו ומנעו השוטרים מספר ניסיונות של מפגינים לצאת לתהלוכות נוספות בניגוד לחוק".

עוד הוסיפו במשטרה, כי לאחר "לאחר מספר הכרזות של המשטרה להפסיק את השימוש בכלי הרעש בהתאם לפסיקת בג"ץ, ולאחר מכן הכרזה על סיום המחאה, חלק מהמפגינים בחרו לגדף ולקרוא קריאות נאצה כלפי כוחות המשטרה, החריפו את הרעש, והפרו את הסדר הציבורי תוך סירוב להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה. המשטרה עיכבה/עצרה לאורך המחאה 30 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר. שלושה שוטרים נפצעו במהלך המחאה".

בתיעודים שהופצו ברשת, נראה סגן-ניצב ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון, כשהוא מכה מפגינים ומפעיל נגדם כוח רב. בתנועת "הדגלים השחורים" תבעו את פיטוריו המיידיים של גואטה. מהמשטרה נמסר בתגובה, כי "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, לטענתו הותקף. יחד עם זאת, האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר".

מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים, תת-ניצב עופר שומר, הגיב בהמשך על התקרית: "מבדיקה ראשונית שעשיתי עם גואטה, לטענתו הוא הותקף על ידי שני מפגינים, אחד מהם נתן לו אגרוף לפנים, שרט אותו והוריד לו את המסכה. הוא ביצע מעצר, והנושא ייבדק בהמשך".

שומר מתח ביקורת חריפה על המפגינים ועל הנהגתם: "למרות שהודענו למארגנים שלא נאפשר זאת, הם התחילו תהלוכה בלתי חוקית בכניסה לעיר, במהלכה קראו קריאות לעבר השוטרים, הפרו את החוק בצורה בוטה. קיללו וגידפו את השוטרים לאורך כל הדרך, וחסמו את התנועה. התנהגו לשוטרים בצורה בוטה ומכוערת, רמסו את החוק ברגל גסה הערב, לאחר שהסיתו אותם מיום חמישי – כולל אנשים שמובילים אותה. ביצענו מעצרים במהלך הערב ופיזרנו את ההפגנה תוך שימוש בכוח סביר".

"המפגינים משתמשים בשמות הפרטיים שלנו, מסיתים נגדנו, מאיימים עלינו", המשיך שומר. "יש בלש, שיש חשד ששבר צלע ומפונה לבית חולים. שוטר אחר קיבל אגרוף בראש, ולעבר שוטר אחר נזרקה אבן. זה מעבר לכל הקללות והנאצות. זה דבר שלא ראינו עד עכשיו, חציית קו אדום. אנשים צריכים לקחת אחריות ולהבין, שאם הם יהפכו את זה למפגן שנאה נגד המשטרה – המשטרה לא תירתע".

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה