חדשות בארץ

המשבר הפוליטי | אשכנזי: נתניהו נכשל; הליכוד: חתרן בלתי נלאה

בליכוד ובכחול לבן הביעו נכונות לאמץ את הצעת הפשרה של חבר הכנסת צבי האוזר, אולם במקביל המשיכו במתקפות ההדדיות

נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

פחות מ-48 שעות נותרו לרגע האמת של המערכת הפוליטית, מחר בחצות – ובשלב זה לא ברור האם תושג פשרה בין הליכוד וכחול לבן, שתמנע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות.

אמש (מוצאי שבת) המשיכו הצדדים להתכתש. שר החוץ גבי אשכנזי כתב בטוויטר, כי "יש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהוכיח האם טובת הציבור לנגד עיניו או טובתו האישית. נתניהו נכשל כשהחליט למדר את שר הביטחון ואת שר החוץ כפי שנכשל בהתנהלות שלו בפרשת משעל, מנהרות הכותל ובפרשת הצוללות".

בליכוד הגיבו בחריפות על דבריו של שר החוץ: "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ. מוטב שאשכנזי יחלק ציונים במה שהוא מתמחה: הדלפות ביטחוניות חמורות, סיכול מועמדים לרמטכ"לות וחתירה פלילית נגד הדרג המדיני".

על אף חילופי הדברים הקשים, לא נסתם עדיין הגולל על האפשרות לפתרון המשבר. על השולחן מונחת הצעתו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ), לפיה הכנסת תאשר את החוק שהגיש לדחיית המועד לאישור התקציב ב-100 ימים. במהלך תקופה זו, הצדדים יגיעו להסכמה על תקציב ויתמקדו באתגרי הקורונה והביטחון. במקביל, תוקם ועדה שתבחן את דרכי מינוי הבכירים, בהתאם להסכם הקואליציוני, ועד שזו תגיש את מסקנותיה יוקפאו המינויים.

שר הביטחון בני גנץ הגיב אמש על הצעתו של האוזר: "מבחינתי, הוועדה הזו צריכה ויכולה לקום ולבחון את הדרכים שבהן אנחנו רוצים למנות מינויים", אמר בריאיון לחדשות 13. "ממילא נצטרך להגיע להסכמות בעניין הזה". בסביבת נתניהו אמרו, כי "ראש הממשלה שוקל את הצעת הפשרה ונוטה לקבלה".

ועדת הכספים צפויה לאשר היום את הצעת החוק של האוזר לדחיית מועד אישור התקציב, ולהכינה לאישור בקריאה שנייה ושלישית במליאה מחר. חילוקי הדעות בין הליכוד וכחול לבן מנעו את קידום המהלך בשבוע שעבר. כאמור, יום שני בחצות הוא המועד האחרון בו ניתן לאשר את התקציב, או לקבל החלטה על דחיית המועד, אחרת הכנסת תפוזר באופן אוטומטי ואזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות.

תגיות:בני גנץגבי אשכנזיצבי האוזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה