חדשות בארץ

נתניהו: מקבל את הצעת הפשרה של האוזר – שמונעת בחירות

ראש הממשלה הודיע במסיבת עיתונאים, כי החליט לקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת צבי האוזר "מתוך אחריות לאומית", וקרא לכחול לבן להפסיק את המתקפות נגדו: "זה לא הזמן לבחירות. צריך להפסיק כבר את 'הממשלה בתוך הממשלה'"

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

(עודכן: 21:27)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) כי החליט לקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ), ובכך למנוע הליכה לבחירות. "אמרתי כל הזמן, שאחריות לאומית מחייבת הזרמת כסף מיידי לכלכלה והימנעות מבחירות", אמר במסיבת עיתונאים. "לכן, מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר".

על פי ההצעה של האוזר, מועד אישור התקציב יידחה ב-100 ימים, עד ה-3 בדצמבר, כדי למנוע את התפזרותה האוטומטית של הכנסת מחר בחצות. במהלך תקופה זו, הצדדים יגיעו להסכמה על תקציב ויתמקדו באתגרי הקורונה והביטחון. במקביל, תוקם ועדה שתבחן את דרכי מינוי הבכירים, בהתאם להסכם הקואליציוני, ועד שזו תגיש את מסקנותיה יוקפאו המינויים.

"הצעה זו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה, היא מונעת את הצורך בבחירות", הוסיף נתניהו. "הצעת הפשרה הזאת קוראת לאישור תקציב מיידי מיוחד, שיאפשר לנו להזרים כסף כבר עכשיו לפתיחת שנת הלימודים, לסיוע לאזרחי ישראל, להחזרת מקומות עבודה, לביטחון, לרווחה, לבריאות ולכל התחומים. הצעת הפשרה הזו היא התשובה הנכונה לכלכלת ישראל בעת הזו".

"זה הזמן לאחדות, זה לא הזמן לבחירות, וצריך להפסיק כבר את 'הממשלה בתוך הממשלה'. או שעובדים יחד – או שלא עובדים יחד. אני מציע לעבוד יחד, להתאחד לקראת המשימות הגדולות שעומדות בפנינו", הצהיר ראש הממשלה. בתשובה לשאלה האם בכוונתו לפנות את מקומו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, בנובמבר 2021, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני, ענה נתניהו: "אני חושב שאם נעבוד יחד – התוכניות וההסכמים יתקיימו. זה תלוי רק בכחול לבן". בהמשך הוסיף: "אם נפעל בהרמוניה, וזה מה שאני קורא לעשות, הממשלה הזו תכלה את ימיה כפי שהוסכם, בתנאים שהוסכמו".

בתשובה לשאלה בנוגע להתבטאויות של חברי כנסת מהליכוד, לפיהן גנץ אינו ראוי לכהן כראש ממשלה, ענה נתניהו: "האמירות האלה יותר מתונות ממה שאני שומע שאומרים עליי, ואני מציע להירגע ולהפסיק את 'הממשלה בתוך הממשלה'. זאת תגובה טבעית של חברי הכנסת לזה שתוקפים כל הזמן את הממשלה מתוך הממשלה".

נתניהו דחה את הדיווחים, לפיהם הליכוד מסרב להקפיא את מינוי מפכ"ל המשטרה, כפי שמציע האוזר: "אני לא מכיר עמדה זו. אגב, לי למשל אין שום כוונה למנות מפכ"ל או פרקליט מדינה, זו אגדה". מכאן עבר נתניהו למתקפה נגד שר המשפטים, אבי ניסנקורן: "השאלה איך הוא יכול למנות. הסתירו מהציבור שהיועץ המשפטי לממשלה סגר לו תיק. למה לא סיפרו לציבור שסגרו לניסנקורן את התיק? האם יש פה איזה שהוא ניגוד עניינים? אם זה היה מישהו מהימין – וואו מה שהיה קורה כאן, תיק 700,000. אני לא רוצה את הטפות המוסר מהאנשים האלה".

נתניהו פתח את הצהרתו בהתייחסות להסכם עם איחוד האמירויות: "אנחנו בימים היסטוריים. הסכם השלום שלנו עם איחוד האמירויות פותח עידן חדש של שלום במזרח התיכון. בקרוב נוכל כולנו לטוס לאבו דאבי ודובאי – וגם הם יטוסו הנה. פירות השלום רבים הם, והשלום הזה יתרחב לעוד מדינות". לקראת ביקורו מחר בישראל של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר ראש הממשלה כי ידון עמו ב"הרחבת מעגל השלום" באזור: "אנחנו עובדים על שלום עם עוד מדינות. להערכתי, תהיינה עוד מדינות, ובעתיד הלא רחוק". נתניהו שב והבהיר, כי ההסכם עם האמירויות אינו כולל הסכמה ישראלית לעסקת נשק בין ארצות הברית והמדינה המפרצית.

חבר הכנסת האוזר הביע סיפוק מהחלטתו של נתניהו לאמץ את הצעת הפשרה שלו, אך הוסיף: "זה תנאי הכרחי, זה עדיין לא תנאי מספיק. אני מקווה שהכנסת תמשיך את מהלך החקיקה. רק כך נציל את ישראל מבחירות".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב: "ראש הממשלה קיבל את פשרת האוזר מתוך ראיית טובת אזרחי ישראל. כל הספינים התבררו כשקריים, כל הטענות נגדו התבררו כאשליה של השמאל והתקשורת. כך נוהג מנהיג, באחריות".

שעה קלה לפני מסיבת העיתונאים, תקפו בכחול לבן את נתניהו: "אנחנו קוראים לראש הממשלה להתעשת ולחזור לראות את טובת המדינה, ולא את טובתו האישית. בזמן שתשעה מיליון אזרחים מצפים לאחדות וטיפול בביטחון ובקורונה, הליכוד עסוק בתרגילים פוליטיים. זו יריקה בפרצופם של אזרחי ישראל משיקולים אישיים".

בכיר כחול לבן, שר החוץ גבי אשכנזי, הוסיף ברוח דומה: "בשעות הקרובות יוסר הערפל והאזרחים יידעו מה מטריד באמת את מנוחת נתניהו והליכוד בימים אלה – טובת המדינה, פתרון המשבר הכלכלי והבריאותי או טובתו האישית של נתניהו. זה הזמן להתעשת. זה זמן לאחריות לאומית ולא למשחקים פוליטיים".

תגיות:כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה