חדשות בארץ

המשבר הסתיים | נתניהו: נתמוך בדחיית התקציב; גנץ: ידי מושטת לשיתוף פעולה

ראש הממשלה ושר הביטחון הודיעו כי הליכוד וכחול לבן יצביעו בעד ההצעה לדחיית מועד אישור התקציב, על מנת למנוע הליכה לבחירות. נתניהו: "אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך". גנץ: "אם חלילה נגיע לבחירות, עוד יישפך פה דם ברחובות"

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אזרחי ישראל קיבלו הערב (שני) הפוגה זמנית מהאיום בהליכה לבחירות. שלוש שעות וחצי לפני המועד האחרון, הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ על תמיכתם בדחיית אישור התקציב. בכך נמנע פיזורה האוטומטי של הכנסת, על אף שהמחלוקות בין הליכוד וכחול לבן, בין היתר בסוגיית מינוי הבכירים, נותרו בעינן.  

בהצהרה לוחמנית שנשא מהכנסת, תקף יו"ר כחול לבן את נתניהו והליכוד: "לפני מאה ימים החלטתי לשים בצד כל שיקול אישי או פוליטי, ולעשות את מה שהתחייבתי לו מאז שהתגייסתי לצה"ל ולמנהיגות הלאומית – לשים את ישראל לפני הכל, לשים את טובת המדינה לפני טובתי האישית. אתם כבר מכירים אותי היטב: שום מתקפה אישית, שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי. מאה ימים נתתי לשותפיי הפוליטיים לממשלה להבין שפניי לשותפות, שידיי הושטו לשיתוף פעולה ושלבי פתוח לדאגה אחת בלבד – דאגה לביטחונם, לבריאותם ולפרנסתם של אזרחי ישראל".

"מאה ימים שתקתי", המשיך גנץ. "שתקתי למתקפות האישיות, שתקתי לקיתונות של נסיונות השפלה ומידור, שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד. מאה ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו. הם מסתיימים מכיוון שמדינת ישראל צריכה יציבות, ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים. היא צריכה ממשלה שפניה לצרכיה של החברה הישראלית, ולא להתכתשות פנימית".

שר הביטחון הזהיר, כי "אם חלילה נגיע לבחירות – עוד יישפך פה דם ברחובות. לכן, בשעה כזו לא אתן לאף אחד לאיים על אזרחי ישראל בבחירות. מי שמדבר על בחירות לא מאיים עלי – הוא מאיים על הישראלים. לא אתן לאף אחד להוריד את ישראל על ארבע". בהתייחסו לסוגיית מינוי הבכירים, השנויה במחלוקת בין הליכוד וכחול לבן, הצהיר גנץ: "לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמוקרטיה. לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים".

את נאומו סיים גנץ בקריאה לראש הממשלה להצביע בעד הפשרה, שתמנע את ההליכה לבחירות: "נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל – ידי נשארת מושטת. אם פניך לתרגילים או לפגיעה חלילה בשלטון החוק – אני אמנע זאת. פרק מאה הימים של מידור והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות".

דקות ספורות לפני שיו"ר כחול לבן מסר את הצהרתו, פרסם נתניהו סרטון בו אמר כי "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות. לכן הודעתי אתמול שאני מקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר על שני חלקיה – גם דחיית התקציב, וגם הקמת ועדת מינויים משותפת. גם הודעתי שאני לא אשתתף במינויים של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה".

"לצערי, כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר אחר כך ברחו ממנה, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים – ועדיין אני חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות, כשאין לנו מסגרת תקציבית מאושרת, כשאנחנו ערב פתיחת שנת הלימודים, ולכן הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב. אני אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך, ואני מקווה שגם אחרים ינהגו ככה".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה