חדשות בארץ

"נשים יכולות לטבול במקוואות ללא כל חשש"

בכנס ראשי מועצות דתיות, שעסק בנושא השירות במקוואות, אמר השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, כי חלה ירידה מדאיגה במספר הטובלות בקרב הנשים המסורתיות, בשל החשש מהידבקות בקורונה: "צריכים להתגייס בהסברה נכונה כדי להפיג את החששות"

  • ה' אלול התש"פ
מקווה (צילום: המשרד לשירותי דת)מקווה (צילום: המשרד לשירותי דת)
אא

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, השתתף אתמול (שני) בכנס ראשי מועצות דתיות, שעסק בנושא השירות במקוואות. הכנס נערך ביוזמת מנהלת אגף שירותי דת במשרד, דבי אייפרמן, והתקיים באמצעות הזום.

בדבריו בכנס, בו השתתפו עשרות ראשי מועצות דתיות, ציין הרב אביטן כי מהנתונים שהוצגו בפניו "עולה תמונה מדאיגה של ירידה במספר הטובלות בקרב הנשים המסורתיות, בשל החשש מהידבקות בקורונה. על כולנו, ראשי המועצות הדתיות והרבנים, לפעול בהסברה מיוחדת כדי להשיבן".

"אני יכול לומר בבטחה שהמקוואות פועלים באופן הבטוח ביותר, לפי כל הכללים המחמירים של משרד הבריאות", הצהיר השר. "הנשים צריכות לדעת שהן יכולות לבוא ולטבול ללא כל חשש מהידבקות. אני יודע את העבודה הקשה שאתם עושים, גם ראשי המועצות הדתיות וגם הבלניות, כדי לערוך חיטויים ולעשות כל מה שצריך, והעובדה היא שעד היום לא נרשם מקרה הדבקה אחד במקוואות נשים, ברוך השם, וזה אומר הרבה. לכן אנחנו צריכים להתגייס בהסברה נכונה כדי להפיג את החששות".

"אנחנו עומדים בפני הימים הנוראים, וזה הזכות שלנו ביום הדין, לפעול למען הטהרה וכן לפעול לקיום התפילות בבתי הכנסת ולדאוג לכל הצרכים. אני יודע שהנוער מצפה לזה, הוא מתגעגע לפיוטי הסליחות, ל'אחות קטנה' בראש השנה ול'ק-ל נורא עלילה' ביום הכיפורים, והוא שואב מכך חיזוק לכל השנה. חשוב שלא נפספס אותם", הדגיש הרב אביטן.

"אני מודה לשר הפנים, הרב אריה דרעי, שנאבק בממשלה למען בתי הכנסת וכל ענייני הדת בזמן הקורונה, ואני מאחל לכולם שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה", חתם שר הדתות את דבריו.

תגיות:משרד הדתותמקוואותנגיף הקורונההרב יעקב אביטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה