מעניין

נמנעים מחיית מחמד בגלל הטיפול המתיש? בארה"ב מצאו פתרון מקורי

למרות היתרונות הבריאותיים הרבים שבגידול חיית מחמד, מבוגרים רבים נמנעים מכך בגלל הטיפול האינטנסיבי. בבית האבות של ריברדייל, ניו יורק, מצאו לכך פתרון יוצא דופן

חית מחמד רובוטיתחית מחמד רובוטית
אא

כמה פעמים חשבתם לגדל חיית מחמד, אך נמנעתם בגלל העול הכרוך בכך? לפי מחקרים, לטיפול בחיות מחמד יש יתרונות במניעת חרדה ובדידות, הורדת לחץ דם ורמות קורטיזול וכן טיפוח מיומנויות חברתיות.

הפעולה הפשוטה של טיפול בבעלי חיים גורמת לתחושת רוגע באופן אוטומטי. דו"ח של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס חושף: "נמצא שטיפול בחיות משחרר הורמון סרוטונין, פרולקטין ואוקסיטוצין - כל ההורמונים שחשובים ותורמים להעלאת מצב הרוח".

למרבה הצער, טיפול שוטף בחיות מחמד הכולל האכלה, ניקיון וביקורים אצל וטרינר, מגביל לעיתים קרובות את אוכלוסיית הבוגרים, במיוחד אלו הנזקקים בעצמם לטיפול ועזרה. הדבר מונע מהם לגדל חיית מחמד גם אם הם מאוד רוצים. כעת, בבית האבות של ריברדייל ניו יורק מצאו לכך פתרון. הם רכשו חיות מחמד רובוטיות עבור הקשישים במחלקת דמנציה ואלצהיימר. החיות יכולות לזוז, להתהפך, לגרגר, לנהום, לעצום ולפקוח עיניים ובעצם להתנהג כחיה אמיתית. כל זאת ללא הצורך בטיפול מתיש של האכלה וניקיון. הודות לזן מיוחד זה של כלבלבים וחתולים רובוטים, הרבה קשישים יכולים כעת לקבל את השמחה הזו לחייהם.

חיות מחמד רובוטיות מציעות לאוכלוסייה הבוגרת את ההרגשה של בעלות על חיית מחמד אך בלי ההשלכות והאחריות. המוצר המוביל של חיות מחמד רובוטיות הוא ללא ספק זה המיוחד לאוכלוסיית הבוגרים. בנוסף לכך שהם מספקים לקשישים חברה, הרובוטים מסתמנים כהבטחה מדהימה בשיפור איכות החיים של חולי אלצהיימר ודמנציה.

בסרטון של CBS שצולם במחלקת טיפול בבעיות זיכרון בבית האבות "בית העברי", מסבירה דוברת המרכז שלעיתים קרובות הם משתמשים בחיות הרובוטיות להרגעת בעיות דמנציה, ומפחיתים בכך את השימוש בתרופות. "החיות האלו הן דרך נהדרת ולא תרופתית להציע לחולים שלווה ותחושת רוגע", היא אומרת.

מוסיף על כך דניאל ריינגולד, מנכל בית האבות: "הפחתת שימוש בתרופות ויצירת תחושת רוגע הן מעלות מצויינות, אך היתרונות לא עוצרים כאן. לעיתים קרובות חיות המחמד האלו מסייעות בהעלאת הבטחון העצמי אצל החולים, ומספקות לקשיש הזדמנות להיות בתפקיד המסייע, המטפל ולא המטופל". כך או כך, נראה שהטיפול בחיות המחמד הרובוטיות מוסיף שמחה ועניין לחייהם של הקשישים, ותורם להעלאת מצב הרוח שלהם באופן כללי.

תגיות:חית מחמדרובוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה