חדשות בארץ

גנץ לשר החוץ הבריטי: "להפעיל מחדש את אמברגו הנשק על איראן"

שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, הגיע לביקור בישראל ונפגש עם מקבילו הישראלי גבי אשכנזי ועם שר הביטחון בני גנץ. אשכנזי הביע את אכזבתה של ישראל מהעמדה האירופית בנוגע להארכת אמברגו הנשק על איראן: "איראן מהווה איום על היציבות והשלום במזרח התיכון ובעולם כולו"

גנץ וראב, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ וראב, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, שהגיע לביקור בישראל. בפגישה השתתפה השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן.

במהלך הפגישה נדונו ההזדמנויות המדיניות החדשות הטמונות בהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, והרצון ההדדי למנפו לטובת הישגים מדיניים שמשקפים את האינטרסים שחולקות ישראל ובריטניה. גנץ הביע את רצונו לקדם יחסים עם שותפים אפשריים נוספים ברחבי המזרח התיכון שיתרמו לשגשוג באזור. הוא הדגיש כי הוא קורא לפלסטינים לחדש את התיאום הביטחוני והמשא ומתן, אחרת יישארו מאחור.

בסוגיית האיום האיראני, הבהיר גנץ כי "יש למצוא את הדרך להפעלה מחודשת של אמברגו הנשק למול האיראנים, המערערים את היציבות האזורית וממשיכים לפתח את תוכנית הגרעין". לדבריו, "ישראל לא תרפה ותמשיך לפעול בכל המישורים הדיפלומטיים, המרחביים והביטחוניים כדי למנוע את ההתפשטות והתוקפנות האיראנית".

כזכור, לפני כשבוע וחצי דחתה מועצת הביטחון את דרישתה של ארצות הברית להאריך את האמברגו על איראן, ובהיעדר החלטה אחרת הוא יפוג ב-18 באוקטובר. בעקבות ההצבעה, הודיע הממשל האמריקני ביום חמישי האחרון על הפעלת מנגנון ה"סנפבק" להחזרת הסנקציות הבין-לאומיות על איראן. 13 מדינות מבין 15 חברות מועצת הביטחון הביעו את התנגדותן למהלך, בטענה כי ארצות הברית אינה זכאית להפעיל את המנגנון הכלול בהסכם הגרעין, שכן היא פרשה מההסכם לפני כשנתיים. 

מוקדם יותר היום, נועד ראב עם שר החוץ גבי אשכנזי, שהביע את אכזבתה של ישראל מהימנעותן של מדינות ה-E3 – צרפת, גרמניה ובריטניה – בהצבעה במועצת הביטחון על ההצעה האמריקנית. "איראן מהווה איום על היציבות והשלום במזרח התיכון ובעולם כולו, והסרת האמברגו תוביל לחימוש איראני מואץ", אמר לראב. "על מדינות ה-E3 להבין כי הדאגה ליציבות האזורית ועצירת התחמשות איראן היא אינטרס עולמי. המאמץ העולמי לעצירת התוקפנות צריך לבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק בהצהרות, ויש עוד זמן לתקן. אני קורא לכלל המדינות להצטרף לארצות הברית בדרישתה להשבת מנגנון הסנקציות על איראן".

שר החוץ הודה לעמיתו על החלטתה של ממשלת בריטניה להכריז על חיזבאללה כארגון טרור. הוא הוסיף וקרא לבריטניה לתמוך במאמץ הישראלי לאפשר ליוניפי"ל לקיים את המנדט שניתן לו בלבנון, ולמנוע את התעצמות חיזבאללה באזור.

בהתייחסו להסכם עם איחוד האמירויות, אמר אשכנזי כי מדובר בהוכחה לכך ש"ניתן להשיג שלום באמצעות שיח ישיר בין מדינות. אנחנו מקווים שמדינות נוספות במזרח התיכון יצטרפו למהלך".

תגיות:בריטניהבני גנץגבי אשכנזידומיניק ראב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה